Üzenetek:792
-
Csákó! Tekerj az aljára és indítsd el a zenét! Talán kicsit élvezetesebb lesz!
A tuning szó szerint hangolást jelent, méghozzá eredetileg a zenével kapcsolatban használták a kifejezést a hangszerek pontos „beállítására”. A lényeg ugye, hogy a lehető legtisztábban szóljon és az autóknál is valami ilyesmi a lényeg.
A kezdetek kezdetén azonban nem az ember vérében úszó versengési szellem ösztönözte a pár plusz lóerő kipréselését. Optikai tuningról pedig szó sem volt. Ennél sokkal fontosabb cél lebegett az első tunerek szeme előtt: meglépni a rendőrök elől.
A szesztilalom idején született az ötlet a csempészek körében, hogy külsőre átlagosnak tűnő autóikkal villámgyorsan eltűnhessenek a rendfenntartó szervek látómezejéből, ha esetleg éppen szorulna a hurok. Ekkor a tudtuk nélkül megalkották a „sleeper” fogalmát.
A szeszcsempészek között hamar előtört a rivalizálás és versenyezni kezdtek „munkagépeikkel”.
Mivel versenyautó tervei és elképzelései nem voltak, ezért az autók otthoni építése jelentette az egyetlen megoldást arra, hogy a gyáritól valamivel jobb teljesítménnyel bíró járművei elkészülhessenek.
A 30’-as évek idejére tehető az első irányvonal kialakulása is a hot rod stílus. Ennek középpontjában a lóerő, a nyomaték, a súlycsökkentés és a kezelhetőség javítása állt. Gyakorlatilag minden, amit ma is teljesítmény tuningnak hívunk.
A ’60-as, ’70-es évek tuning középpontjában az izomautók álltak. Minden típus más - más motort kapott, viszont az alkatrészek sokszor kompatibilisek voltak, így ment a csere - bere. A teljesítmény növelésére elkezdték alkalmazni a dinitrogén-oxidos - köznyelvben nitró - befecskendezést.
A ’60-as évek Japánjában is megjelentek az első sportautók, amiket a ’70-es és ’80-as években el is kezdtek Európában és Amerikában értékesíteni az orgazdák. Hivatalosan ezek az autók nem kerülhettek a tengeren túlra. Ebből ered, a ma már külön kultúrának is tekinthető JDM - japanese domestic market (japán belpiacos) - megnevezés.
A ’80-as, ’90-es évekre a japán és európai autók átvették az uralmat a tuningszférában. Ebben az időszakban alakult ki a mai tuning értelmezésének fogalma is. Elkezdték a nagyobb felnik, bodykitek és miegymás gyártását. Az autókat elkezdték egyedivé tenni különféle matricákkal és optikai elemekkel.
Ezekben az évtizedekben kezdtek nagyobb figyelmet kapni a turbós és a kompresszoros motorok.
Köszi, hogy végig olvastad! A célom ezzel egy jó és normális autósbanda / közösség megteremtése. Nyílt titok, hogy a "frakció" burkoltan a FF széria első pár részére épül fel. Az élményképek idővel jönni fognak. Kell egy kis előkészület. Köszönöm a türelmet. Ha kérdésed akad, keress fel Discordon! .relay_
[1] A frakció elhagyása CK-t von maga után. A frakcióba lépéssel ezt elfogadja mindenki.
A tuning szó szerint hangolást jelent, méghozzá eredetileg a zenével kapcsolatban használták a kifejezést a hangszerek pontos „beállítására”. A lényeg ugye, hogy a lehető legtisztábban szóljon és az autóknál is valami ilyesmi a lényeg.
A kezdetek kezdetén azonban nem az ember vérében úszó versengési szellem ösztönözte a pár plusz lóerő kipréselését. Optikai tuningról pedig szó sem volt. Ennél sokkal fontosabb cél lebegett az első tunerek szeme előtt: meglépni a rendőrök elől.
A szesztilalom idején született az ötlet a csempészek körében, hogy külsőre átlagosnak tűnő autóikkal villámgyorsan eltűnhessenek a rendfenntartó szervek látómezejéből, ha esetleg éppen szorulna a hurok. Ekkor a tudtuk nélkül megalkották a „sleeper” fogalmát.
A szeszcsempészek között hamar előtört a rivalizálás és versenyezni kezdtek „munkagépeikkel”.
Mivel versenyautó tervei és elképzelései nem voltak, ezért az autók otthoni építése jelentette az egyetlen megoldást arra, hogy a gyáritól valamivel jobb teljesítménnyel bíró járművei elkészülhessenek.
A 30’-as évek idejére tehető az első irányvonal kialakulása is a hot rod stílus. Ennek középpontjában a lóerő, a nyomaték, a súlycsökkentés és a kezelhetőség javítása állt. Gyakorlatilag minden, amit ma is teljesítmény tuningnak hívunk.
A ’60-as, ’70-es évek tuning középpontjában az izomautók álltak. Minden típus más - más motort kapott, viszont az alkatrészek sokszor kompatibilisek voltak, így ment a csere - bere. A teljesítmény növelésére elkezdték alkalmazni a dinitrogén-oxidos - köznyelvben nitró - befecskendezést.
A ’60-as évek Japánjában is megjelentek az első sportautók, amiket a ’70-es és ’80-as években el is kezdtek Európában és Amerikában értékesíteni az orgazdák. Hivatalosan ezek az autók nem kerülhettek a tengeren túlra. Ebből ered, a ma már külön kultúrának is tekinthető JDM - japanese domestic market (japán belpiacos) - megnevezés.
A ’80-as, ’90-es évekre a japán és európai autók átvették az uralmat a tuningszférában. Ebben az időszakban alakult ki a mai tuning értelmezésének fogalma is. Elkezdték a nagyobb felnik, bodykitek és miegymás gyártását. Az autókat elkezdték egyedivé tenni különféle matricákkal és optikai elemekkel.
Ezekben az évtizedekben kezdtek nagyobb figyelmet kapni a turbós és a kompresszoros motorok.
Köszi, hogy végig olvastad! A célom ezzel egy jó és normális autósbanda / közösség megteremtése. Nyílt titok, hogy a "frakció" burkoltan a FF széria első pár részére épül fel. Az élményképek idővel jönni fognak. Kell egy kis előkészület. Köszönöm a türelmet. Ha kérdésed akad, keress fel Discordon! .relay_
[1] A frakció elhagyása CK-t von maga után. A frakcióba lépéssel ezt elfogadja mindenki.