'Mindegy mit vezetsz... A lényeg, hogy hozd ki belőle a legtöbbet'

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Relay

Fékezhetetlen
Adminisztrátor
Üzenetek:691
-
Csákó! Tekerj az aljára és indítsd el a zenét! Talán kicsit élvezetesebb lesz!:cool:

A tuning szó szerint hangolást jelent, méghozzá eredetileg a zenével kapcsolatban használták a kifejezést a hangszerek pontos „beállítására”. A lényeg ugye, hogy a lehető legtisztábban szóljon és az autóknál is valami ilyesmi a lényeg.


A kezdetek kezdetén azonban nem az ember vérében úszó versengési szellem ösztönözte a pár plusz lóerő kipréselését. Optikai tuningról pedig szó sem volt. Ennél sokkal fontosabb cél lebegett az első tunerek szeme előtt: meglépni a rendőrök elől.
A szesztilalom idején született az ötlet a csempészek körében, hogy külsőre átlagosnak tűnő autóikkal villámgyorsan eltűnhessenek a rendfenntartó szervek látómezejéből, ha esetleg éppen szorulna a hurok. Ekkor a tudtuk nélkül megalkották a „sleeper” fogalmát.
A szeszcsempészek között hamar előtört a rivalizálás és versenyezni kezdtek „munkagépeikkel”.


giphy-downsized-large.gif


Mivel versenyautó tervei és elképzelései nem voltak, ezért az autók otthoni építése jelentette az egyetlen megoldást arra, hogy a gyáritól valamivel jobb teljesítménnyel bíró járművei elkészülhessenek.
A 30’-as évek idejére tehető az első irányvonal kialakulása is a hot rod stílus. Ennek középpontjában a lóerő, a nyomaték, a súlycsökkentés és a kezelhetőség javítása állt. Gyakorlatilag minden, amit ma is teljesítmény tuningnak hívunk.


giphy-downsized-large.gif


A ’60-as, ’70-es évek tuning középpontjában az izomautók álltak. Minden típus más - más motort kapott, viszont az alkatrészek sokszor kompatibilisek voltak, így ment a csere - bere. A teljesítmény növelésére elkezdték alkalmazni a dinitrogén-oxidos - köznyelvben nitró - befecskendezést.

giphy-downsized-large.gif


A ’60-as évek Japánjában is megjelentek az első sportautók, amiket a ’70-es és ’80-as években el is kezdtek Európában és Amerikában értékesíteni az orgazdák. Hivatalosan ezek az autók nem kerülhettek a tengeren túlra. Ebből ered, a ma már külön kultúrának is tekinthető JDM - japanese domestic market (japán belpiacos) - megnevezés.

A ’80-as, ’90-es évekre a japán és európai autók átvették az uralmat a tuningszférában. Ebben az időszakban alakult ki a mai tuning értelmezésének fogalma is. Elkezdték a nagyobb felnik, bodykitek és miegymás gyártását. Az autókat elkezdték egyedivé tenni különféle matricákkal és optikai elemekkel.
Ezekben az évtizedekben kezdtek nagyobb figyelmet kapni a turbós és a kompresszoros motorok.


giphy-downsized-large.gif






Köszi, hogy végig olvastad! A célom ezzel egy jó és normális autósbanda / közösség megteremtése. Nyílt titok, hogy a "frakció" burkoltan a FF széria első pár részére épül fel. Az élményképek idővel jönni fognak. Kell egy kis előkészület. Köszönöm a türelmet. Ha kérdésed akad, keress fel Discordon! ;) .relay_

[1] A frakció elhagyása CK-t von maga után. A frakcióba lépéssel ezt elfogadja mindenki.
 

Relay

Fékezhetetlen
Adminisztrátor
Üzenetek:691
-
Nem mindig a gyorsabb nyeri a versenyt, de a nyúlnak is eljön egyszer az ő napja.


Riley Pearce mindig is rajongott az autókért. Gyermekkora óta érdeklődött az autók és a versenyzés iránt. Amikor elkezdett vezetni, kicsit jobban megismerte magát. Vonzotta őt a sebesség és az adrenalin. Próbálta a saját igényeit kielégíteni, viszont erre nem volt se elég jó verdája, se elég pénze. Alkalmi munkákból tartotta fent magát, így sikerült összekaparnia az első komolyabb szöcskéjére is. Ezt követően az éjszakai élet kezdte el kielégíteni vágyait. Pár évvel később úgy döntött, hogy megosztja ezt a szenvedélyét, tapasztalatait és emlékeit másokkal is és így született meg a QuarterMile nevű oldala a Facenetworkon.
 
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó