Rengeteg minden meg lett említve, amivel egyetértek, így azokat nem fogom leírni én is újra. Pár pont amit szösszenetként itt hagynék - elvégre nem írtam alá titoktartási szerződést, se semmit, viszont a korrektség kedvéért nem fogok teljesen a dolgok mélyére ásni és felszínre hozni őket.
Tény, hogy az én vezetőségi időszakom se volt mindenki számára elfogadható - aláírom. Voltak szemét és keményebb döntéseim, szabályaim és a többi. Viszont... - minden önfényezés nélkül, szimplán a tényeket felsorakoztatva - próbáltam kihozni a maximumot, időt-energiát nem sajnálva. 2021.03.29. óta voltam jelen csapattagként a szerver életében, akkor még 1-es adminként. Azóta próbálkoztam - több emberrel együtt [akik kiégtek időközben vagy így vagy úgy, bizonyos okok miatt] a lehetőségekhez mérten a legjobb tudásom szerint segíteni a közösséget és a csapatot [kitartást annak pár adminnak akik még bírják 🤍]. 2021 őszén már mindenki tudott bőven a másik szerver nyitásáról és akkor már vezetőségi szinten volt lehetőségem belátást nyerni a oneRP életébe. Nem egyszer, nem kétszer tartottunk kis előadást arról, hogy nem jó az út, a játékosokat meghallgatni, nem pedig csendesíteni kell. Nem történt semmi érdemleges változás, maximum csak halvány próbálkozás, ami akkor is csak egy réteget fogott meg, vagy maximum annak is csak egy kis szeletét. Bezárt a szerver, leadtam, hagytam búcsúzóul egy nyersebb monológot, hogy alapos és mély rework kell, nem csak scriptek / optimalizáltság, hanem hozzáállás szintjén is. Nagy reményekkel jöttem vissza az 1.0 előtt, Klóddal rengeteg munkát és időt öltünk a dolgokba [innen is üdv]. Elmondtam neki, hogy nem fogok megvárni még egy bukást, mert nem vagyunk képesek tanulni a saját hibáinkból, holott lett ígérve fű meg fa még a hírekben, hogy milyen változások lesznek a mentalitást
is tekintve... hát sehol semmi.
Rengeteg ötlet, QoL apróság, lehetőség vagy a kukában landolt többségi [értsd vezetőségi] szavazat alapján, vagy került fel belsősre, ami a mai napig ott van - lásd
chopshop, vagy
ez vagy Henzó által összeírt és működőképes drogrendszer rework és még lehetne sorolni... [ami a leadásával együtt inkább törlésre is került, mert reménytelen volt, hogy bekerüljön]. Helyette olyan dolgok kerültek megvalósításra, amiről volt, hogy mi is csak akkor tudtuk meg, hogy a következő patchben lesz, amikor már 80%-ban elkészült [pl.: dragtrack]. Utólag is bocs azoktól, akiknek odaírtam, hogy majd bekerül - én is ebben a tudatban voltam.
Féléve elindult a lejtőn lefelé az egész ismét, amit egyszer már sokan átéltünk itt. A legjobban azzal lehet bemutatni a csúszást, amikor a K-Town projekt leadásra került. Egy olyan projekt ami rengeteg pluszt tudott adni és tudott volna még adni a közösségnek. Az volt a fordulópont arra, hogy átgondolásra kerüljön az, hogy ne csak a scriptes dolgokért kaphasson juttatást egy-egy illegális szervezet [már aki élt vele], hanem a pure RP is díjazva legyen. Létrehoztunk olyan dolgokat, amik máshol már alap, hogy vannak [Gamemaster, RP alapú illegális tevékenységek és még sorolhatnánk].
Az volt az elv, hogy legyen balansz a két oldal között [grind vs RP]. Volt rá próbálkozás, nem egyszer, nem kétszer... csak amikor bekerül a rules-ba, hogy RP-zned kell minden körülmények között és szerephűnek kell maradni, akkor jött a felháborodás, hogy hát de a farmokon meg a kamionban mit RP-zel, miért van erre szükség, etc-etc. Akkor kérdezem én, hol a balansz? Az a balansz, hogy az egyik rétegnek nem kell RP-zni egy RP szerveren, a másik meg tegyen érte, de ne kapjon semmit? Ez minden csak nem balansz. Kukába lett vágva rengeteg minden amivel nem egy MTA vagy online feelinget akartunk kialakítani és vissza lettek hozva olyan dolgok, mint az "ajánlott a sciptes rablások használata, indokolatlan frakciók behozatala a szerverre [cartel - amiről döntést hoztunk anno
közösen, hogy többet nem lesz], stb. Megint a mennyiség a mérvadó a minőség helyett és ez nem csak a frakciókban látszik meg. Két csapat tudja hozni amit kell, a Crip és a TBC.
Felmerülhet a kérdés, hogy hol vannak azok a játékosok, akik színt hoztak a szerverre, olyan élményképeket és karaktertörténeteket mutattak be, hogy öröm volt őket olvasni. Az a baj, hogy egyáltalán ezt a kérdést fel kell tenni, mert nem sikerül a dolgok mögé látni, vagy épp meghallgatni őket. Nagyon fárasztó a folyamatos falakba ütközés és egy bizonyos szekér hajtása.
Mindenesetre figyelemmel követjük elég sokan a történéseket, mert szerintem rengeteg mindenkit érdekel, hogy mi lesz a projekt sorsa, hiszen nem 10-20 ember tett ebbe bele vagy adott hozzá. Nem beszélve azokról, akik csak olvassák a topicot de magukra ismernek, csak már egyszerűen belefáradtak abba, hogy ugyanazt hajtogassák. 🤍
Sok sikert a vezetőségnek és a csapatnak a jövőben, hogy sikerüljön fordítani a kockán, főleg annak a pár embernek köztük, akik nem a rang miatt vannak még ott ahol.
A fenti sorok pedig minden irónia nélkül kerültek megírásra, legyen szó a negatív vagy épp a pozitív oldaláról.