A pocsék gazdaság balance-olása

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin

qh62gjT.png

Szerverrel kapcsolatos ötletek

In Game Neved/Discord Neved

Stan Collin / Sysko#4034

Ötleted leírása

Hol is kezdjem?
Kezdem az elején... Anno 0.7-be hatalmas szó volt, ha valaki nem alapmunkás robotként akart boldolulni, akkor alakíthatott vállalkozást, ahol rákászatnál akár 2, borászatnál akár 6 embert is tudott foglalkoztatni.
Ezután részemről egy hosszú kihagyás után láttam, hogy út közbe bejöttek a Kamionos és farmos cégek, amivel nem is lett volna probléma, ha rendesen balanszolva lettek volna a kifizetések.
A probléma, hogy arra jöttem vissza, hogy az elején komolynak hitt félig HC RP szerverből egy Light Rich RP szerver lett, ahol a pénz bősége végett minden mindegy és ha az ember belecsöppen egy RP-be, olyan silány minőséget kap cserébe, hogy Pandorán ezt admin bünteti...

Szóval kamionozás 60-80 ezres bevétel körönként, a farm is durván komoly hasznokkal bírt, szerencsére ezt az 1.1-be kicsit visszafogtátok (Mikor már mindenki rommá kereste magát)...
Jah igen, indoklásotok az volt, hogy "nem lett tesztelve, most tudtuk meg mennyire OP volt" (1 hete)

Mit adott nekünk az v1.1 gazdasságilag? Megfejelte a már eleve rich szervert még több pénzzel, még több közömbösséggel és konkrétan monopóliummal, ellehetetlenítéssel.
A gazdag, gazdagabb lett, a szegény meg ne panaszkodjon, hisz itt a v1.1....

Számoljunk kicsit....

Alap munkák, mindegyiket kipróbáltam és 1 óra effektív munkával lehet szerezni kb 25-35 ezer dollárt (és itt effektív munkát értek, nem kamionozást), némi extra tárgyakkal, mint fa, műanyag, vas, lőpor st.... [Ezzel nincs gond!]
Rákászat - körönként amit ha az ember jól csinál kb 45-50 perc, míg leadja válogat stb 10 perc, ergó 1 óra - 30-60 ezer értékben lehet leadni rákokat, fém hulladékokat és extrákat amihez IC keresni kell velőt [Ezzel sincs gond]
Autókereskedés - Szerintem zseniális, ahhoz kell talpraesettsége, kreativitás, kitartás és sok RP-t szül
Borászat - A legtöbb erőbefektetést igénylő vállalkozás, 1 óra alatt az ember semmire sem jut, átlagban 8 hordónál 3 óra munkával ki tud hozni olyan 76-120 ezer dollárt.
- Eddig hiánycikk volt a fa amire később kitérek
- Maga a szőlő begyűjtése és rendszerezése, préselése, a hordók és présgép kezelése rengeteg időt vesz el, amivel nem lenne baj, ha kifizetődő lenne, vagy többen lehetne csinálni.
NEM lehet 2 embernél többen csinálni, mert olyan minimális lesz a bevétel, hogy nem éri meg... Persze csinálj több hordót és jó lesz... (Igen de akkor több munka megy bele)
Ár érték arányban nem éri meg hosszú távon. 1 palack bort 300$ -ért lehet leadni; legalább 500$ az a minimum amivel fel lehetne venni több embert.
(Próbálkoztam az éttermeket felkeresni, már ahol nem NPC-k mosolyognak 0-24 -be... A soksok étteremből egyetlen egyet érdekelt 450$ / palack áron 160db, ez jó 1 hétre elég nekik vagy több...
Pálinka, vagy Moonshine - Nevetséges, ne is beszéljünk róla, senki nem csinálja, túl nagy a rizikó faktor, minimális bevételért.
Kamionozás - Még 6 emberrel is megéri vannak akár 49 ezer $ -os fuvarok is, úgy gondolom elég jól lett optimalizálva.
(Az egy másik dolog, hogy egy betanított majom is el tud vinni "A" pontról valamit "B" pontra, ez is probléma...)
A kamionozásnál lehetne például a rakományt felpakolni, lepakolni, legalább minimálisan mint a Digasstery-nél

Akkor mi a probléma?

Csupán csak annyi, hogy akár 1db fatelep is olyan mennyiségű fát tol ki magából, hogy a tulajok már nem is keresnek vevőket, viszik egyből az ócskáshoz, ami nevetséges....
2 nap alatt a 2.200$ -os fa értéke lement 500$ -ra...
Ezekből a fatelepekből van 7db... és nem hazudok ha 0 erőbefektetéssel keresnek akár napi 300-400.000$ -t.
Gyorsabban termelik ki a fát, mint ahogy az a maradék pár ember, aki hajlandó bekoszolni a kezét farmolással és borászkodni, fel tudná használni.
Anno 40 fáért az ember ölni lett volna képes, most?! vettem kb 600db fát és az ember konkrétan átnézett rajtam, meg se rebbent a szeme és kaptam a trash RP-t a számba....
Legalább HARMADÁRA kéne csökkenteni a fa kitermelését, mert NINCS értéke!!!
A gazdasságot tönkre teszi ráadásul LVL30 kell hozzá?!

A borászathoz nem kell szint és jelenleg az a legösszetettebb a munkák terén VS fakivágás LVL30?!?!?! WTF?!
A FA a borászoknak kell, nem a már eleve kamionozásból meggazdagodott szervernek amiben 0 ERŐFESZÍTÉS volt.

Összegezzük:
- Senki nem alapmunkázik, mert minek?
- A cégek 0 erőfeszítéssel rommá keresik magukat a rendesen farmoló emberekkel szemben
- A kereslet hanyatlik, a kínálat bőséges
- A pénznek nincs értéke
- A munkának nincs értéke
- A fatelepek a kis ember kellene, hogy üzemeltetni tudják nem a LVL30-as ultra milliomos, akinek minden mindegy... (LVL10 - LVL15 öt javasolnék a fatelephez)
és van egy olyan érzésem, hogy ezek a gazdassági döntések ad-hoc jelleggel, hasraütés szerűen történtek.
- A fatelepek termelését dupla annyi időre és kb harmad annyi fára korlátoznám.

Nem olyan megoldást szeretnék ahol leveszünk egy tizedes vesszőt mindenről.
Tartós stabil megoldást szeretnék, mert igaz, hogy a gazdasságot a játékosok alakítják, de a szerver fix értékei határozzák meg.
Ha ezt sikerülne megoldani, nagyon sok dolog van még ezen kívül amivel növelni lehet a játék élményt, hogy ne egy GTA5 Online-ba érezzük magunkat.
Úgy gondolom, ha most elkezdünk foglalkozni a problémákkal, még lehet újra hírneve a szervernek és nem süllyed el, mint a voice és csak remélni tudom, hogy már nem túl késő.

Ha eddig eljutottál, lehet köpködni, lehet savazni, lehet védeni a Rich RP-det, de a OneRp anno nem erről szólt, nem egy Csudapest2 akart lenni anno!


Mit javaslok?
Nagyon egyszerű!
Mérlegelnünk kell a befektetett effektív munkát az idővel és annak kitermelt profitjával.
(Közgazdasságtan első lecke)


Még egy költői kérdés:
Feltűnt, hogy az illegálok nem mennek rabolni, fosztogatni?
Hát persze, hogy nem mennek, minek?
Mennek 2 nonrp-s kamion kört és megvan ugyan az a pénz, csak nulla kockázattal; easy money...

Csatolmányok

Vannak pontosan kiszámolt ajánlataim, ha valakit érdekel meg tudom osztani, de csak annak akit komolyan érdekel nem pedig annak aki csak kötekedésből állna bele egy párbeszédbe.
 
Utoljára szerkesztve:

boldogdani11

Lelkes Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:77
Az ötletek egy részét támogatom, viszont a favágásból kiszedhető fa mennyiségének a csökkentését nem, pontosan azért nem mert ha a kamionosok, farmosok olyan jól keresnek ,akkor nehogy már egy fataleppel rendelkező cég napi 100-150 ezer dollárt keressen csak. Vannak mostis kiadások és ha valaki 800 fát is vág ki és NPC-nek adja el, akkoris 400 ezer dollárt keres, és van vele munka azért, kikell vágni, elszállitani, uj fát ültetni stb. Ha le lenne nerfelve a dolog akkor pontosan a borászokkal szurnánk ki mert fel menne a fa ára és akkor azért nem érné meg csinálni. A 350 ezer profit ami igy kijön nem olyan sok a többi céggel ha össze hasonlitod. A bor árának a növelését támogatom, valamint a pálinkáét is mivel nagyon kockázatos dolog, kb senki sem csinálja, igy hát akinek van egy kis vér a himbi limbibe csinálni legalább érje meg nekik. A pálinka árának növelésére irtam egy ötletet még 1.1 előtt, hát annyi történt hogy 100 dollárral meg emelték az eladási árakat, holott legalább duplázni kellett volna hogy megérős legyen a dolog a kockázattal mérten. Azt a legrosszabb döntésnek gondolom hogy az ócskásnak ne lehessen fát eladni, mivel ugy mindenkin rajta maradna a több ezer fa, mert hiába csinálnák többen a borászatot vagy pálinkázást, akkorsem lehetne akkora mennyiséget játékosoknak eladni.
 

fearlest

Veterán
Játékos
Üzenetek:249
Az ötletek egy részét támogatom, viszont a favágásból kiszedhető fa mennyiségének a csökkentését nem, pontosan azért nem mert ha a kamionosok, farmosok olyan jól keresnek ,akkor nehogy már egy fataleppel rendelkező cég napi 100-150 ezer dollárt keressen csak.
Nem a fakitermelők ellen vagyok, de egyik sem keres olyan jól túlzottan, mint azt a többség gondolja. A kamionosok helyzetét korábban vázoltam, a farmost pedig szintén megtapasztaltam a saját bőrömön a nerf napjaiban.
Egy újabb szempont, amit eddig még nem vettünk figyelembe: a farmon egy nap akár 3-4 órát bőven el lehet tölteni munkával (főleg több telephelynél), a fakitermelés viszont napi egy-másfél órával letudható. Lehet, hogy többet hoz valamivel (nem sokkal) egy farm, mint a fakitermelés, de ez nagyjából arányos a belefektetendő idővel is.
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
Nem a fakitermelők ellen vagyok, de egyik sem keres olyan jól túlzottan, mint azt a többség gondolja. A kamionosok helyzetét korábban vázoltam, a farmost pedig szintén megtapasztaltam a saját bőrömön a nerf napjaiban.
Egy újabb szempont, amit eddig még nem vettünk figyelembe: a farmon egy nap akár 3-4 órát bőven el lehet tölteni munkával (főleg több telephelynél), a fakitermelés viszont napi egy-másfél órával letudható. Lehet, hogy többet hoz valamivel (nem sokkal) egy farm, mint a fakitermelés, de ez nagyjából arányos a belefektetendő idővel is.
Igen itt a lényeg az effektív idő vs pénz lenne, egy farmon én is úgy hallottam bőven van mit csinálni, de egy fatelepen sokkal kevesebb a tennivaló, a kiadás kb csak a 20k $ fatelep bérlés, a farmnál több kiadás van.
Igazat adok fearlest-nek, az arányosan befektetett munkáért a juss korrekt még nerfelve is.
Véleményem szerint több is mint korrekt, de ez csak az én véleményem.

Az ötletek egy részét támogatom, viszont a favágásból kiszedhető fa mennyiségének a csökkentését nem, pontosan azért nem mert ha a kamionosok, farmosok olyan jól keresnek ,akkor nehogy már egy fataleppel rendelkező cég napi 100-150 ezer dollárt keressen csak. Vannak mostis kiadások és ha valaki 800 fát is vág ki és NPC-nek adja el, akkoris 400 ezer dollárt keres, és van vele munka azért, kikell vágni, elszállitani, uj fát ültetni stb. Ha le lenne nerfelve a dolog akkor pontosan a borászokkal szurnánk ki mert fel menne a fa ára és akkor azért nem érné meg csinálni. A 350 ezer profit ami igy kijön nem olyan sok a többi céggel ha össze hasonlitod. A bor árának a növelését támogatom, valamint a pálinkáét is mivel nagyon kockázatos dolog, kb senki sem csinálja, igy hát akinek van egy kis vér a himbi limbibe csinálni legalább érje meg nekik. A pálinka árának növelésére irtam egy ötletet még 1.1 előtt, hát annyi történt hogy 100 dollárral meg emelték az eladási árakat, holott legalább duplázni kellett volna hogy megérős legyen a dolog a kockázattal mérten. Azt a legrosszabb döntésnek gondolom hogy az ócskásnak ne lehessen fát eladni, mivel ugy mindenkin rajta maradna a több ezer fa, mert hiába csinálnák többen a borászatot vagy pálinkázást, akkorsem lehetne akkora mennyiséget játékosoknak eladni.
Két ötletet is írtam, ha már nerfelve van maradjon, de a borászok úgyis elkapkodják, nem marad ott több 1000 fa...
Eleve nem szabadott volna hagyni, hogy több 1000-et fel lehessen halmozni... ahogy mondtam eddig 40 fáért is öltünk volna... nemhogy 1000ért.
Meg amúgy is, csapatban kéne tolni egy fatelepet, IRL nincs olyan, hogy 1 ember viszi a boltot :)
Tudod mit igazad van részben, de rá legyen szorulva a fatelepes cégvezető, hogy ne tudjon már 1 óra alatt 50 fát kivágni.
Én IRL most már fával fűtök és a darabolt fát is alig tudok aprítani egyedül :p
 
Utoljára szerkesztve:

pateszka.

Lelkes Forumozó
Játékos
Üzenetek:45
Osman Yenal
Én speciál örülnék annak, ha az összes cég (kamionozás, farmozás, fakitermelés) úgy, ahogy van kikerülne, de nagyon meglepődnék, ha ezt meg tudnánk lépni. Ha lentebb viszik mennyit lehet belőle farmolni, akkor munkaerő nem lesz, ha így marad, akkor meg száguldunk a gazdag RP fele.
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
És speciál örülnék annak, ha az összes cég (kamionozás, farmozás, fakitermelés) úgy, ahogy van kikerülne, de nagyon meglepődnék, ha ezt meg tudnánk lépni. Ha lentebb viszik mennyit lehet belőle farmolni, akkor munkaerő nem lesz, ha így marad, akkor meg száguldunk a gazdag RP fele.
A rich RP már a fejünkön van, mikor a szegény ember helikopterrel megy fát vágni :)
 

ic3berg

Átlagos Forumozó
Játékos
Üzenetek:25
Cillian Blackwood
Abban teljesen egyetértünk, hogy a gazdaság működése finoman szólva nincs balanszírozva a legjobb szándékok ellenére sem. Viszont a te felvetéseid önmagukban nem oldják meg ezeket a problémákat, mert a meglévő készpénz és bankszámla tartalékok ugyanúgy bent lesznek, amik ugyanúgy eljutnak majd előbb vagy utóbb az új játékosokhoz is. Ez csak tűzoltás, nem megoldás.

Az ilyen felvetéseknél jó lenne ennél több és konkrétabb számot látni, amire a vezetőség is tud válaszolni szintén több és konkrétabb számmal. Illetve még annyi megjegyzésem lenne, hogy a bármilyen videojátékról beszélünk, jellemzően matematikusokkal / közgazdászokkal balanszírozzák ki azt.

Egy ideális világban ez úgy nézne ki, hogy az MTA-ról (nem a kliensről beszélek, hanem a Magyar Tudományos Akadémiáról) egy junior matematikust be lehetne szervezni diplomamunka referencia gyanánt, aki megcsinálná a klaszterezett adatstruktúrát az adatbázis rekordok alapján. Abból lenne egy pontos adat, hogy a játékosok hány százalékára igaz egy bizonyos tényező. Abból pedig nagyon konkrét (nem csak hipotetikus) következtetéseket lehet levonni, és el lehet kezdeni tesztelni az átalakításokat.

Alapvetően az a probléma, hogy akinek sok pénze van, annak meg is marad a sok pénze, mert lényegében semmire nem kell költenie. Egy nap alatt kitermelem az egész havi költségeimet. Viszont ezen a ponton meg el kell dönteni, hogy a valós gazdaságot szeretnénk, ami izgalmas a normális RP játékosok számára, vagy meghagyjuk a jelenlegi dummy economy-t, hogy a casual játékosok is élvezni tudják a szervert. Aztán további mérlegelendő kérdés lehet a vezetőség részéről, hogy a PP donation hogy alakulna az átalakítások után.
 

arabmafia

Fórum Mester
Játékos
Üzenetek:199
Abban teljesen egyetértünk, hogy a gazdaság működése finoman szólva nincs balanszírozva a legjobb szándékok ellenére sem. Viszont a te felvetéseid önmagukban nem oldják meg ezeket a problémákat, mert a meglévő készpénz és bankszámla tartalékok ugyanúgy bent lesznek, amik ugyanúgy eljutnak majd előbb vagy utóbb az új játékosokhoz is. Ez csak tűzoltás, nem megoldás.

Az ilyen felvetéseknél jó lenne ennél több és konkrétabb számot látni, amire a vezetőség is tud válaszolni szintén több és konkrétabb számmal. Illetve még annyi megjegyzésem lenne, hogy a bármilyen videojátékról beszélünk, jellemzően matematikusokkal / közgazdászokkal balanszírozzák ki azt.

Egy ideális világban ez úgy nézne ki, hogy az MTA-ról (nem a kliensről beszélek, hanem a Magyar Tudományos Akadémiáról) egy junior matematikust be lehetne szervezni diplomamunka referencia gyanánt, aki megcsinálná a klaszterezett adatstruktúrát az adatbázis rekordok alapján. Abból lenne egy pontos adat, hogy a játékosok hány százalékára igaz egy bizonyos tényező. Abból pedig nagyon konkrét (nem csak hipotetikus) következtetéseket lehet levonni, és el lehet kezdeni tesztelni az átalakításokat.

Alapvetően az a probléma, hogy akinek sok pénze van, annak meg is marad a sok pénze, mert lényegében semmire nem kell költenie. Egy nap alatt kitermelem az egész havi költségeimet. Viszont ezen a ponton meg el kell dönteni, hogy a valós gazdaságot szeretnénk, ami izgalmas a normális RP játékosok számára, vagy meghagyjuk a jelenlegi dummy economy-t, hogy a casual játékosok is élvezni tudják a szervert. Aztán további mérlegelendő kérdés lehet a vezetőség részéről, hogy a PP donation hogy alakulna az átalakítások után.
Korrekt!
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
Abban teljesen egyetértünk, hogy a gazdaság működése finoman szólva nincs balanszírozva a legjobb szándékok ellenére sem. Viszont a te felvetéseid önmagukban nem oldják meg ezeket a problémákat, mert a meglévő készpénz és bankszámla tartalékok ugyanúgy bent lesznek, amik ugyanúgy eljutnak majd előbb vagy utóbb az új játékosokhoz is. Ez csak tűzoltás, nem megoldás.

Az ilyen felvetéseknél jó lenne ennél több és konkrétabb számot látni, amire a vezetőség is tud válaszolni szintén több és konkrétabb számmal. Illetve még annyi megjegyzésem lenne, hogy a bármilyen videojátékról beszélünk, jellemzően matematikusokkal / közgazdászokkal balanszírozzák ki azt.

Egy ideális világban ez úgy nézne ki, hogy az MTA-ról (nem a kliensről beszélek, hanem a Magyar Tudományos Akadémiáról) egy junior matematikust be lehetne szervezni diplomamunka referencia gyanánt, aki megcsinálná a klaszterezett adatstruktúrát az adatbázis rekordok alapján. Abból lenne egy pontos adat, hogy a játékosok hány százalékára igaz egy bizonyos tényező. Abból pedig nagyon konkrét (nem csak hipotetikus) következtetéseket lehet levonni, és el lehet kezdeni tesztelni az átalakításokat.

Alapvetően az a probléma, hogy akinek sok pénze van, annak meg is marad a sok pénze, mert lényegében semmire nem kell költenie. Egy nap alatt kitermelem az egész havi költségeimet. Viszont ezen a ponton meg el kell dönteni, hogy a valós gazdaságot szeretnénk, ami izgalmas a normális RP játékosok számára, vagy meghagyjuk a jelenlegi dummy economy-t, hogy a casual játékosok is élvezni tudják a szervert. Aztán további mérlegelendő kérdés lehet a vezetőség részéről, hogy a PP donation hogy alakulna az átalakítások után.
Teljes mértékben igazat adok abban, hogy a már szétesett anyagi javakat nem lehet újra elosztani, de korán sem tűzoltásnak tituálnám az ötleteket, inkább felkészülés egy jövőbeli egyensúlyhoz!
Nem állt szándékomban szürreális, drasztikus vagy szélsőséges ötletekkel előállni, mert annak lázasád és megkövezés lenne a vége, nem pedig megoldás.
A legkézenfekvőbb nyilván egy jó kis hard reset lenne, de a végkimenet ugyan az a slamasztika amiben most vagyunk.
Viszont ha normalizáljuk a gazdaságot, akkor mindenki nap egy reál értéket, ami alapján a tumort nem tudjuk kiműteni, viszont nem hagyjuk jobban elfajulni.
Az alapoktól kell kezdeni és alapjaiban kell megváltoztatni a gazdaságot, hogy arra lehessen építeni.
További ötletekkel is tudok szolgálni egy high-end content-hez, de teljesen irreleváns, lólépésben haladni, míg a fokozatosság legalább látszatát nem kapjuk meg.

A gazdagság visszafolyása meg már a sokadik lépcső... nyílván azt is újra lehetne reformálni, de jelenleg csak ötletek vannak.

Még annyit hozzátennék, hogy nem konkrét számokkal álltam elő, azt egyelőre megtartom magamnak, inkább egy iránymutatást, egy másik nézőpontot, ami lehet mutálva vagy deformálva, de járható útnak tűnhet, az alapelveket kell lefektetni elsőnek, illetve magának a válozásra való döntésnek kell megszületnie ebben a folyamatban.
 
Utoljára szerkesztve:

Legend

Fékezhetetlen
Vezetőségi tag
Tulajdonos
Üzenetek:2,112
Silay Denzel
Én úgy veszem észre, hogy egyesek azt hiszik, mindenki 100 milliókkal rohangál, pedig közelsem. Van összesen 30-40 játékos kb, aki gazdagnak mondható, de ezen kívül egyáltalán nincs sok pénz kint a szerveren. És már több, mint 2 évesek vagyunk, amit figyelembe véve ez már jónak mondható. Azt viszont támogatom, hogy a gazdaság megtartása végett folyamatosan korrigáljunk az árakon, beszedhető pénzeken, de szerintem ez az elmúlt hetekben látható is.
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
Én úgy veszem észre, hogy egyesek azt hiszik, mindenki 100 milliókkal rohangál, pedig közelsem. Van összesen 30-40 játékos kb, aki gazdagnak mondható, de ezen kívül egyáltalán nincs sok pénz kint a szerveren. És már több, mint 2 évesek vagyunk, amit figyelembe véve ez már jónak mondható. Azt viszont támogatom, hogy a gazdaság megtartása végett folyamatosan korrigáljunk az árakon, beszedhető pénzeken, de szerintem ez az elmúlt hetekben látható is.
Abszolút látható volt, sok jó módosítás történt, de korán se mondhatjuk befejezettnek a probléma megoldását, folyamatos csiszolgatásra, finombeállításra szorul, vagy nézőpont váltásra.
Sajnos nem elég egy ilyen érzékeny pontját a szervernek "körülbelül" beállítani.
 
Utoljára szerkesztve:

boldogdani11

Lelkes Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:77
A fizetések durván lejebb vételével és a megszoritásokkal csak azt érnénk el hogy jócskán le csökkene a játékos szám, ami ugyebár senkinek sem lenne jó, és nyilván a vezetőség sem fogja ily módon maga alatt vágni a fát. A bor és pálinka árának növelését támogatom, valamint lehetne valami szint és pluszt vinni az alap munkákba és a többi melóba is, hogy ne legyen olyan halál unalmas.
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
A fizetések durván lejebb vételével és a megszoritásokkal csak azt érnénk el hogy jócskán le csökkene a játékos szám, ami ugyebár senkinek sem lenne jó, és nyilván a vezetőség sem fogja ily módon maga alatt vágni a fát. A bor és pálinka árának növelését támogatom, valamint lehetne valami szint és pluszt vinni az alap munkákba és a többi melóba is, hogy ne legyen olyan halál unalmas.

Semmi köze a munkákból szerezhető profitnak a szerver lélekszámához... Semmi!
Nincs átmenet a két dolog közt.
Az a baj a legtöbben végletekben gondolkodnak.

Gondolom nem olvastad végig az előzményeket, csak beírtad ami épp eszedbe jutott.
 

ic3berg

Átlagos Forumozó
Játékos
Üzenetek:25
Cillian Blackwood
Én úgy veszem észre, hogy egyesek azt hiszik, mindenki 100 milliókkal rohangál, pedig közelsem. Van összesen 30-40 játékos kb, aki gazdagnak mondható, de ezen kívül egyáltalán nincs sok pénz kint a szerveren. És már több, mint 2 évesek vagyunk, amit figyelembe véve ez már jónak mondható. Azt viszont támogatom, hogy a gazdaság megtartása végett folyamatosan korrigáljunk az árakon, beszedhető pénzeken, de szerintem ez az elmúlt hetekben látható is.
Szerintem az eredeti poszt írója nem azt nehezményezi, hogy kinek mennyi pénze van ténylegesen. Sokkal inkább az a problémája, hogy nincs normális civil RP, mert karakteridegen, hogy mindenki luxus járművekkel jár-kel. Például a rendőrség külső parkolóját érdemes megnézni délutánonként. Mint egy autós találkozó. Nevetségesen egyszerű felhalmozni dolgokat. Egy hét munkával kifarmolható egy igazán drága autó. Persze, ne alapmunkázz túl sokat, mert lemaradsz az RP-ről - tartja a mondás. Itt megint az a kérdés, hogy kinek akar kedvezni a szerver. Annak, aki bele akarja élni magát egy szimulációba, és karakterhűen játszani ||| vagy annak, aki fáradtan suli vagy munka után fellép és megpróbálja kicsit kiengedni a gőzt. Tök őszintén, mindkét oldalt megértem.

Átalakítanám az adózási rendszert, és banki kamatrendszert vezetnék be. Utóbbi azért lényeges, mert bár valójában pénzt ad, de mellette azt a pénzt le is köti fix időre. A kaszinó mellett simán el tudnék képzelni egy tőzsde rendszert, ami súlyozott átlag alapján favorizálna spekulációkat, mint amikor 65%-ban a ház nyer a kaszinóban. Fontos lenne, hogy legyenek gyűjthető dolgok, amiért a világ összes pénzét el lehet költeni. Ritkaságok, egyedi dolgok. Ez szintén rengeteg pénzt vonna ki a körforgásból.

Legend, a szerveren kétféle osztály létezik. A szupergazdagok és a gazdagok. Nincsenek középosztálybeliek és szegények.
 

Legend

Fékezhetetlen
Vezetőségi tag
Tulajdonos
Üzenetek:2,112
Silay Denzel
Szerintem az eredeti poszt írója nem azt nehezményezi, hogy kinek mennyi pénze van ténylegesen. Sokkal inkább az a problémája, hogy nincs normális civil RP, mert karakteridegen, hogy mindenki luxus járművekkel jár-kel. Például a rendőrség külső parkolóját érdemes megnézni délutánonként. Mint egy autós találkozó. Nevetségesen egyszerű felhalmozni dolgokat. Egy hét munkával kifarmolható egy igazán drága autó. Persze, ne alapmunkázz túl sokat, mert lemaradsz az RP-ről - tartja a mondás. Itt megint az a kérdés, hogy kinek akar kedvezni a szerver. Annak, aki bele akarja élni magát egy szimulációba, és karakterhűen játszani ||| vagy annak, aki fáradtan suli vagy munka után fellép és megpróbálja kicsit kiengedni a gőzt. Tök őszintén, mindkét oldalt megértem.

Átalakítanám az adózási rendszert, és banki kamatrendszert vezetnék be. Utóbbi azért lényeges, mert bár valójában pénzt ad, de mellette azt a pénzt le is köti fix időre. A kaszinó mellett simán el tudnék képzelni egy tőzsde rendszert, ami súlyozott átlag alapján favorizálna spekulációkat, mint amikor 65%-ban a ház nyer a kaszinóban. Fontos lenne, hogy legyenek gyűjthető dolgok, amiért a világ összes pénzét el lehet költeni. Ritkaságok, egyedi dolgok. Ez szintén rengeteg pénzt vonna ki a körforgásból.

Legend, a szerveren kétféle osztály létezik. A szupergazdagok és a gazdagok. Nincsenek középosztálybeliek és szegények.
Kamatrendszerünk van jelenleg is, pont úgy, ahogyan leírtad. Adókat pedig a GOV tudja beállítani.
Továbbá nem rajtunk múlik az, hogy az emberek nem ülnek bele egy régi, szakadt verdába. Ha mi kötelezzük őket ilyenre, abból felháborodás van. És nem is szeretnénk túlszabályozni sem a dolgokat. Erről nem a szerver tehet, ez közösségbeli felfogás kérdése.
 

ic3berg

Átlagos Forumozó
Játékos
Üzenetek:25
Cillian Blackwood
Kamatrendszerünk van jelenleg is, pont úgy, ahogyan leírtad. Adókat pedig a GOV tudja beállítani.
Továbbá nem rajtunk múlik az, hogy az emberek nem ülnek bele egy régi, szakadt verdába. Ha mi kötelezzük őket ilyenre, abból felháborodás van. És nem is szeretnénk túlszabályozni sem a dolgokat. Erről nem a szerver tehet, ez közösségbeli felfogás kérdése.
Valóban. Rendszeresen használom a banki szolgáltatásokat, de ez teljesen elkerülte a figyelmemet. Mea culpa. Amit ezenfelül írtam, az nem felelősségre vonás, sem számonkérés. Csak problémákat, kérdéseket és hipotéziseket vázoltam fel. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a közösségbeli felfogás ne lehetne befolyásolható szabályozás nélkül. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy nagyon törékeny egyensúly, amiben sokkal több dolgot kell mérlegelni annál, hogy egy változtatásnak milyen közvetlen hatásai lehetnek.
 

Legend

Fékezhetetlen
Vezetőségi tag
Tulajdonos
Üzenetek:2,112
Silay Denzel
Valóban. Rendszeresen használom a banki szolgáltatásokat, de ez teljesen elkerülte a figyelmemet. Mea culpa. Amit ezenfelül írtam, az nem felelősségre vonás, sem számonkérés. Csak problémákat, kérdéseket és hipotéziseket vázoltam fel. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a közösségbeli felfogás ne lehetne befolyásolható szabályozás nélkül. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy nagyon törékeny egyensúly, amiben sokkal több dolgot kell mérlegelni annál, hogy egy változtatásnak milyen közvetlen hatásai lehetnek.
Régen megpróbáltuk ezeket a dolgokat szabályozni. Akkor felháborodás volt belőle, és el lettünk küldve a melegebb éghajlatra emiatt. Nem fogunk még egyszer ilyesmibe belemenni.
 

stancollin

Haladó
Játékos
Üzenetek:17
Stan Collin
Régen megpróbáltuk ezeket a dolgokat szabályozni. Akkor felháborodás volt belőle, és el lettünk küldve a melegebb éghajlatra emiatt. Nem fogunk még egyszer ilyesmibe belemenni.

Értem én, hogy nem szeretnél belefolyni, bőven elég a fejlesztéssel, a technikai kihívásokkal elütni az időt, én is ilyen ember vagyok. De! Sajnos ez nem akarás kérdése.

A probléma létezik, ha szőnyeg alá söpörjük, felgyülemlik és egy idő után a nyakunkba és a te nyakadba zuhan.
(Nagyon rossz vagy túl jó példa, mint Voice-on a tudjuk melyik admin ügyek)
Annak is a közösség és te ittad meg a levét.
Ez is hasonló, csak jóval kisebb léptékkel tör a felszínre.

Végső soron a legtöbb ember nem tudja eldönteni mi a legjobb számára.
Pandorán majdnem elsírtam magam mikor 1 hónap után meg tudtam venni az első autóm. Persze az se normális az a másik véglet.

Kiemelek majd pár fontosabb gazdassági ügyet és végső soron a kauzalitást is beleveszem. Nem azt kérem, hogy 86.000 új fejlesztést hozz létre, a legtöbb dolgot egy érték átírásával meg lehet tenni.

Konkrétumot csak akkor írok, ha tényleg érdekel, amúgy meg nem törném magam, de az én érdekem is, hisz a szórakozásom múlik rajta.
 
Utoljára szerkesztve:
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó