Skill rendszer kivétele

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

daco

🇺🇸
Játékos
Üzenetek:415
find out ic

qh62gjT.png

Szerverrel kapcsolatos ötletek

In Game Neved/Discord Neved

» @daco «

Ötleted leírása

» Ez egy végtelenül kontroverz ötlet lesz biztosan. De a skill rendszer teljes átdolgozásáról vagy kivételéről fog szólni. Szerintem senki számára nem szükséges bemutatnom a rendszer működését és mivoltját, elvégre szinte az összes itthoni szerveren megtalálható. Egy olyan dolog amely a magyar roleplay közösséget idők kezdete óta kísérti. Viszont jogosan merül fel a kérdés, egyáltalán ad hozzá a játékélményhez vagy a tényleges roleplay szituációkhoz, vagy sem? Laikus szemmel is tiszta szívvel ki tudom mondani, hogy egyáltalán nem. Nem ad hozzá semmilyen proaktív játékélményt, vagy (általában) aktív érdemi RP szituációkat. Pont ugyan úgy, mint a szükséglet rendszer. Sőt! Nagyon sok, fogalmazhatnék úgy is, hogy szinte minden esetben hátráltatja a játékosokat. Kétségtelenül egy olyan dolog amely inkább vesz egy a játékélményből, mintsem ad hozzá.
Mikor a szerver által adott lehetőségeket szerettük volna kihasználni, viszont nem tudtuk mert scripti korlátozásokba ütköztünk egy olyan dolognál amelyre a karkaterünk igenis képes lett volna. Mégis félbe kellett hagyjuk a cselekedetünk, mivel egyikünknek sem lett volna türelme fel-le járkálni a mapon órákon keresztül, hogy a skillt felhúzzuk.
A "skill rendszer" egy NAGYON elavult dolog amiből a roleplay közösség már rég kinőtt. Teljesen fölösleges grind és fejfájások járnak vele együtt. A legtöbb játékosnak nincs semmi kedve ahhoz, hogy minden nap órákat töltsön különböző interiorokban, vagy nagyon kieső helyeken, hogy a skilljeit fenntartsa. Ahogyan egy rendőr sem felejt el lőni a szolgálati fegyverével egy nap alatt úgy egy tűzoltó sem fog elfelejteni embert cipeni egy nap alatt, mert hirtelen túl kevés lett a fegyver skill vagy az erő skillje. És ahogyan egy sportos karakter sem fog elfelejteni futni, vagy egy szabadbúvár sem fog elfelejteni lélegezni a víz alatt csak azért, mert alacsony lett egy nap alatt a tüdőkapacitása vagy az állóképessége.

Számtalan esetet tudnék felhozni a várható érvekkel is.
Topic ellen szóló várható érvek:
- Dehát hogyan tanulná meg a karakterünk az adott képességet?
Egyszerű! Ésszerű karakterfejlődéssel. Akinek van egy kis fogalma a karakteralkotásról, az tudja, hogy hogyan kell egy adott karakternek képességeket adni, hogy az ne tűnjön terminátornak. Aki pedig nem.. az nem.
Ahogyan a szerverszabályzatban is szerepel, kötelességünk ésszerű és kidolgozott karaktert alakítanunk.
1714419307960.png
- Dehát akkor minden karakter értene mindenhez. 🤓
Egyszerű! Hiszen ez ellen is van szabálypont a szerverszabályzatban. Powergaming néven ráadásul. Ésszerű karaktervezetés mellett minden karaktervezető játékos tisztában van azzal, hogy ahogyan egy rendfenntartó nem ért az autószereléshez, úgy nem fog érteni egy hillbilly-redneck karakter a joghoz és az alkotmányhoz.

1714419902737.png
«



Csatolmányok

» Nem szükséges. «

Egyéb megjegyzések

» Nagyon szívesen meghallgatom a pro és kontra érveket a témát érintőlegesen. «



 
L

Lucas.

Vendég
Vendég
Régi rendszer jobb volt, nem kellett vele szórakozni mindennap. Én még annyit hozzátennék hogy már a gépész stb skill ne csökkenjen már óránként könyörgöm... Itt az se megoldás hát akkor majd naponta, nem a régi rendszer kell ide vissza pont.
 

Klód

Fékezhetetlen
Very Important Person
Üzenetek:1,118
.
Sajnos nagyon sok embert és polihisztor karakterét ez fogja vissza csak, hogy mindenfélét csináljon. Attól, hogy van rá szabálypont ezt nem mindig lehet betartatni :c
 

Taktikaiteknős

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:504
Már akkor sem támogattam ezt a rendszer, amikor korábban azt írták, hogy jó lenne. Amióta bekerült egy skillem sem volt maxon, mert semmi kedvem mindenféle dolgot csinálni csak azért, hogy scriptileg képes legyek dolgokra. Jó lenne, ha legalább a régi rendszer vissza lenne rakva vagy valami.
 

daco

🇺🇸
Játékos
Üzenetek:415
find out ic
Régi rendszer jobb volt, nem kellett vele szórakozni mindennap. Én még annyit hozzátennék hogy már a gépész stb skill ne csökkenjen már óránként könyörgöm... Itt az se megoldás hát akkor majd naponta, nem a régi rendszer kell ide vissza pont.
Igazából ne is csökkenjen egyáltalán, sőt, az lenne a legjobb, hogyha nem is lenne scriptileg korlátozva az ember a karakterfejlődésben.

Sajnos nagyon sok embert és polihisztor karakterét ez fogja vissza csak, hogy mindenfélét csináljon. Attól, hogy van rá szabálypont ezt nem mindig lehet betartatni :c
Ez való igaz, de ha szabályt sért vele és valaki jelenti akkor úgyis megkapná a büntetést érte.
 

Taktikaiteknős

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:504
Sajnos nagyon sok embert és polihisztor karakterét ez fogja vissza csak, hogy mindenfélét csináljon. Attól, hogy van rá szabálypont ezt nem mindig lehet betartatni :c
Bár értem mire gondolsz, de szerintem nem. Ahogy én láttam sokaknál inkább ott csúszik el a karakterfejlesztés, hogy mindent csinálnak vele. Megjárják a GOV-ot, PD-t, illegált, szerelők is, bulihelyük is van, DJ-k is, meg minden.
 

Hamu

Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:56
-
Szerintem ezt jó lenne a vitális értékekre is kidolgozni. Nem normális, hogy 20-30 percenként 1 litert megkell inni, meg ha 10 órát játszom, akkor 9 főételt enni. Egy normális RP-ben ez egyáltalán nem számít semmit. Konkrétan az evést, ivást csak akkor RPzik az emberek, ha civilben vacsorázni mennek, vagy ismerkedni, más esetben meg történik egy evés egy pillanat alatt, ami kivan OOCzva (jogosan hozzáteszem). Mert egyáltalán nem releváns az, hogy egy útzár közben elkezdek nyammogni. Ahogy az sem, hogy olyan hamar kieszem a hűtőt, hogy hetente felkell töltenem, csak mert fent van a karakterem. Vagy drasztikusan csökkentsük le a vitális értékek csökkenését, vagy pedig törölhetnénk ezt is.
 

Klód

Fékezhetetlen
Very Important Person
Üzenetek:1,118
.
Ez való igaz, de ha szabályt sért vele és valaki jelenti akkor úgyis megkapná a büntetést érte.

Adminisztrátori múltamat tekintve szerintem írhatom tapaszatalatból, hogyha egy társaságban ilyesféle dolog történik, akkor a szabályszegés jelentésére körülbelül nulla esély van, így barkácsolhatják a fegyvereket meg miegymást jobbra-balra észrevétlenül. Arra pedig hogy utána járjon az admin minden craftolásnak egyszerűen nincs elég erőforrás.

Bár értem mire gondolsz, de szerintem nem. Ahogy én láttam sokaknál inkább ott csúszik el a karakterfejlesztés, hogy mindent csinálnak vele. Megjárják a GOV-ot, PD-t, illegált, szerelők is, bulihelyük is van, DJ-k is, meg minden.

Ha pedig kikerül a rendszer, akkor hozzá lehet adni a listához a fegyver kovácsot, drog kingpint (habár lehet van akinél ezt most is) és a többit. Én azt támogatnám inkább, hogy ha van egy karaktere az embernek az 1, maximum 2 frakciót járhasson be, vagy jelen esetben már bizniszt.
 
L

Lucas.

Vendég
Vendég
Szerintem ezt jó lenne a vitális értékekre is kidolgozni. Nem normális, hogy 20-30 percenként 1 litert megkell inni, meg ha 10 órát játszom, akkor 9 főételt enni. Egy normális RP-ben ez egyáltalán nem számít semmit. Konkrétan az evést, ivást csak akkor RPzik az emberek, ha civilben vacsorázni mennek, vagy ismerkedni, más esetben meg történik egy evés egy pillanat alatt, ami kivan OOCzva (jogosan hozzáteszem). Mert egyáltalán nem releváns az, hogy egy útzár közben elkezdek nyammogni. Ahogy az sem, hogy olyan hamar kieszem a hűtőt, hogy hetente felkell töltenem, csak mert fent van a karakterem. Vagy drasztikusan csökkentsük le a vitális értékek csökkenését, vagy pedig törölhetnénk ezt is.
Romlás sem a legjobb, kiveszem a hűtőböl a kaját 15-20p után megromlik.:rolleyes:
 

Hamu

Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:56
-
Romlás sem a legjobb, kiveszem a hűtőböl a kaját 15-20p után megromlik.:rolleyes:
Ráadásul nem is tudod megmondani, hogy az-e (azért egy tacon érzed, hogy gond van. Illetve nincsenek tartós ételek sem, konzerváltak, aszalványok, amik egyébként pont ilyen esetben kvázi életmentők lehetnének. Kajálás olyan, mint egy ilyen checkpoint rendszer. Ivás meg, 13x10 stack fantát viszel magaddal kb.
 
P

Pitbull

Vendég
Vendég
Régi rendszer jobb volt, nem kellett vele szórakozni mindennap. Én még annyit hozzátennék hogy már a gépész stb skill ne csökkenjen már óránként könyörgöm... Itt az se megoldás hát akkor majd naponta, nem a régi rendszer kell ide vissza pont.
Igaz, a régi rendszer az jobb volt.
 

Hamu

Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:56
-
Sajnos nagyon sok embert és polihisztor karakterét ez fogja vissza csak, hogy mindenfélét csináljon. Attól, hogy van rá szabálypont ezt nem mindig lehet betartatni :c
Viszont scriptesen lehet castokat csinálni. Aki maxra kihúzza mondjuk a drogtermesztést (nem fogja elfelejteni azért a több évnyi kémiát, meg rutint 10 nap alatt) az mondjuk ne tudja a fegyver skilljét 60% fölé vinni. Vagy fordítva. Ne tudjon olyan hatékonysággal drogot termeszteni, mint ahogy fegyvert "kovácsol" magának. Szintén lehetne ezzel játszani, és időközben meg kialakulna egy elfogadható százalék érték. Hogy ne mindenki vegyész, kovács, mesterlövész, biztonságiőr, BRFK által megfigyelt, etikus hacker legyen, hanem legyen egy adott tulajdonsága, ami egyedivé, és fontossá teszi a szervezetben. (Mint a PD-ben mondjuk valaki Metros, valaki meg mondjuk Nyomozó, de a kettő nem lehet)
 

Sentor

Haladó
Játékos
Üzenetek:24
Fallout szerű speciál rendszert a népnek!

Viccet félretéve a skill mint olyasmi amit ha nem folytatsz x időnként tényleg eléggé rossz hogy megy le, de ugye xy könyveket viszont mozogniuk kell hogy ne legyen annyi az értéke mint egy klotyópapír. Tény hogy a mostani rendszerek bár limitálnak valamelyest hogy ki mit tud crafoltni, de mégis ott van a tényező hogy in-game pénzé vagy PP-ért gyorsan ki lehet rántani xy skilleket "maxra". Persze lehet mondani hogy ezt mind meglehet oldani úgy hogy IC élet alapján vagy szabályszerűen kötelezzük a dolgokat, szkriptesen jobban lehet belenyúlni ebben a témában. Kiváncsi leszek hogy mi lesz majd erre a matek, főleg hogy jogosak a felvetések.


Ui: Szükséglet rendszerét egyáltalán nem támogatom, megőlné az illuziót hogy enni és inni kellene, plusz akkor az lenne nem valós hogy józsika grindol mint a gödény, 3 éve nem zabált és ivott de már a 8. maratont fútja le.
 

LACI

Fékezhetetlen
Very Important Person
Üzenetek:923
Sean Bennett
Fallout szerű speciál rendszert a népnek!

Viccet félretéve a skill mint olyasmi amit ha nem folytatsz x időnként tényleg eléggé rossz hogy megy le, de ugye xy könyveket viszont mozogniuk kell hogy ne legyen annyi az értéke mint egy klotyópapír. Tény hogy a mostani rendszerek bár limitálnak valamelyest hogy ki mit tud crafoltni, de mégis ott van a tényező hogy in-game pénzé vagy PP-ért gyorsan ki lehet rántani xy skilleket "maxra". Persze lehet mondani hogy ezt mind meglehet oldani úgy hogy IC élet alapján vagy szabályszerűen kötelezzük a dolgokat, szkriptesen jobban lehet belenyúlni ebben a témában. Kiváncsi leszek hogy mi lesz majd erre a matek, főleg hogy jogosak a felvetések.


Ui: Szükséglet rendszerét egyáltalán nem támogatom, megőlné az illuziót hogy enni és inni kellene, plusz akkor az lenne nem valós hogy józsika grindol mint a gödény, 3 éve nem zabált és ivott de már a 8. maratont fútja le.

Valóban, de most ha jozsika nem akar akkor úgyse RPzi a kajalast, ha meg igen, akkor valószínű item nélkül is fogja. Most hogy egy órába kattint kettőt a kajára, az szerintem sehogy sem tesz hozzá az RPhez.
 

Cortez

Fékezhetetlen
Vezetőségi tag
Főadmin
Üzenetek:1,102
Főadmin hozzászólás
Az alábbi módosítások érkeznek a következő patch-től:

PD-nél: Állóképesség, Fegyverképesség, Erő nem csökken.
FD-nél: Állóképesség, Erő, Tűdőkapacitás nem csökken.
MD-nél: Állóképesség, Erő, Tüdőkapacitás nem csökken.

- Szükséglet rendszer: Kikerül az éhség és szomjúság rendszer, helyette minimális HP-t fog tölteni az étel és az ital.
 
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó