Üzenetek:456
Lack Elek
Klód megengedte, hogy így formázzam. Köszi. - Ha esetleg vetted a fáradtságot és elolvastad, véleményedet kérlek az up illetve down voteal jelezd.
Prioritások:
Figyelem!
Ez egy leegyszerűsített szösszenet, amit bonyolítani lehet - és lehet érdemes is - egyszerűsíteni azonban nem. Építő kritikákkal hajrá!
A drogrendszer újra dolgozása, élhetővé tétele.
Az egészséges drogmozgáshoz olyan rendszert kell kreálni, amiben a játékosok örömüket lelik. A jelenlegi drogok a szerveren csak és kizárólag anyagi javak gyarapítására szolgálnak, semmiféle mást nem adnak a szerverhez. Négy pontot kell teljesen újra gondolni:
- Drog NPC, terület rendszer
- Drog típusai/készítése
- A drogok által szerzett perkek, avagy pluszok a játékosok számára
- Addikció ésszerű felépítése.
Drog NPC, területi rendszer
A jelenlegi rendszer alapjában elavult. Habár elegendő gürizéssel tud jó bevételeket nyújtani, a játékosokat mégsem ösztönzi a roleplayre. Jelenlegi formájában jelentős vagyonok beforgatása után, tömérdek mennyiségű drogot tudsz készíteni – mely, habár hosszútávon, de javábal visszahozza árát - itt mindenki döntse el maga, hogy időarányosan meg-e éri neki a güri. Mégis a roleplay érdekében ezt el kell engedni. A drog rendszert teljesen függetlenné kell tenni a területi rendszertől. Más aspektusokat kell előtérbe helyezni. A drog NPC-t pedig el kell felejteni. Habár el lett mondva sokszor, hogy utolsó lehetőségként van jelen a szerveren, valójában első lehetőség.
Drog típusai/készítése
Itt két csoportot alapján kell őket besorolni. Gyártási körülmények, valamint drog erősség.
Gyártási körülmények szerint:
Gyártási körülmények szerint:
- "növényi alapú" drogok – olyan szerek, melyek természetes úton teremnek
- labor drogok – mindazon szintetikus szerek, melyek előállítása javarészt mesterségesen történik.
- gyenge drogok: fű, ecstasy. varázsgomba
- erős drogok: heroin, crack, cocain, kristály.
A drogok készítése természetesen alapanyagokat is igényelne, melyeket a játékosoknak be kell szerezni. Alapvetően NPC-s megoldás elképzelhető lenne, mely alkalomról-alkalomra megjelenik más-más kínálattal és árakkal. Így csempészve apró kihívást az alapanyagok beszerzésébe. De, hogy a játékosoknak lehetősége legyen beszerezni a dolgokat, lehetővé kell tenni, hogy a szerveren már jelenlévő búvárkodás, valamint horgászással is találjanak ilyen alapanyagokat – akár többet is, grammra/aktuális súlyra.
A készítési folyamatokban is meg kell adni a játékosoknak a személyi szabadságot: Hagyni kell, hogy az általuk gyártott drogokat úgy customizálják, ahogy nekik az tetszik. Többek között:
A készítési folyamatokban is meg kell adni a játékosoknak a személyi szabadságot: Hagyni kell, hogy az általuk gyártott drogokat úgy customizálják, ahogy nekik az tetszik. Többek között:
- A drog neve
- Effekt választása a droghoz (HOME panelban az effect legyen kikapcsolható)
- Prioritások beállítása. (erre később kitérek)
A folyamatos minőség változás érdekében az elkészített drog minősége 10% és 100% között lenne. Teljesen random, játékos által nem szabályozható módon. Minél magasabb a minősége a drognak (tízes értékekre kerekítve), annál többet ad a max szinthez, annál tovább késlelteti a következő adagot. (Ezt befolyásolja a prioritás is) Erre azért van szükség, hogy folyamatos rivalizálás legyen és elkerüljük a konstans tökéletes drogokat. Az árak is folyamatosan változnának, tekintettel arra, hogy a készített szerek minősége nem ugyan az.
Ettől független a drogos könyveket teljesen elfelejteni nem szükséges – könyvek használatával a hézag összehúzható 50% és 100% közöttire. Ez azt jelentené, hogy drogunk elkészítése minimum 50%-os minőséget jelentene totál kihúzott könyvek mellett.
Ettől független a drogos könyveket teljesen elfelejteni nem szükséges – könyvek használatával a hézag összehúzható 50% és 100% közöttire. Ez azt jelentené, hogy drogunk elkészítése minimum 50%-os minőséget jelentene totál kihúzott könyvek mellett.
-itt ki kell találni, hogy mennyi legyen a max elérhető buff szint, a drogok %-ot figyelembe véve mennyit adjanak, valamint mennyivel késleltessék a következő adagot-
A készítés maga:
Növényi alapú drogok: A fű, valamint a gomba, esetleg kokain cserje először ugye megterem, itt figyelembe kellene venni a megfelelő öntözést és fényeket. Mind a két növénynek meglenne a maga igénye, melyekre odafigyelve növelhetjük a termés és a végeredmény sikerességét.
Növényi alapú drogok: A fű, valamint a gomba, esetleg kokain cserje először ugye megterem, itt figyelembe kellene venni a megfelelő öntözést és fényeket. Mind a két növénynek meglenne a maga igénye, melyekre odafigyelve növelhetjük a termés és a végeredmény sikerességét.
-részletes kigondolást igényel: a termést elősegítő dolgok ára, beszerzése és hatása a végtermékre -os értékben (sávos felosztás jó kellékek 80%-100%)-
-emellett megoldást találni a kokain levél porrá alakítására/csak rp-
-emellett megoldást találni a kokain levél porrá alakítására/csak rp-
Szintetikus szerek: Szerintem az alapvető craftolásra alapuló rendszerrel nincsen probléma. Legyen meg a recept, melyet nem szükséges megtanulni, mivel a százalék alapú rendszer így is elég random. A fix recept kitöltése után – amint minden alapanyag megvan – a játékos számára legyen elérhető egy panel, ahol a fentebb említett szerkesztési dolgokat eléri:
Prioritások:
A szer készítésénél lehetőség van +1 dolog állítására, mely jelentősen befolyásolja az elkészített szert. Ha azt választja, hogy a szer:
- gyorsabban készüljön el: több pluszt fog adni hosszú távra, de hamarabb kell a függőség fenttartáshoz a következő adag
- lassabban készüljön el: kevesebb pluszt ad, ellenben a következő adag később esedékes, hogy a skillek fent maradjanak.
-itt a balancolás nagyon fontos lesz, hogy a cucc mennyi idegig készül, és mennyi időt késleltet. Mindenképp átbeszélendő-
Ezek után a drog elkészül, a játékos pedig megtudja, hogy a szer, amit készített hány %-os lett.
!!!A játékosoktól elvárt lenne a szerek elkészítésének folyamatos rpzése, a gépbe való alapanyag bedobálás helyett!!!
A drogok által szerzett perkek, avagy a pluszok játékosok számára.
A legjelentősebb különbség a mostani és ezen rendszer között, a perkek lennének. Átmeneti pluszok helyett a játékosok hosszútávú pluszokat szereznének, melyek kísérik őket mindaddig, még a szereket szedik. Teljesen új rendszert nem kellene írni, rá lehetne építeni a mostani erőnlét rendszerre. A drogok a következő buffokat biztosítanák a játékosoknak:
- vérzés csökkentés
- csökkenti a közelharci beérkező sebzést
- növeli a játékos közelharci sebzését.
- megszünteti a vérzést, meggátolja a további vérzést
- hp töltés
Fontosnak tartom kiemelni, hogy ezek nem folyamatos perkek, csak egy bizonyos időintervallumban léteznének, a szer elfogyasztása után!
Tehát a rendszer a mostani szükséglet rendszerre épülne. Skilljeink legális módon fejleszthetőek. Ezeket tovább lehetne fejleszteni (értsd 100% fölé), továbbá újakat behozni, melyek, csak droggal fejleszthetőek. A szerek folyamatos szedése hozzájárulna ahhoz, hogy folyamatosan növeljük ezen skillek erősségét. A max szint elérése után a szer további szedése a szinten tartást segítené elő. Ezen adatok fentebb olvashatóak.
Ellenben a legális módon fejleszthető skillek megmaradnának, mindaddig, még a játékos aktívan szedi a szert. A 100-ra maxolható skillek 100 fölé emelkednének, az ütés által bevitt sebzés pedig emelkedne, az átlagtól/erőnléttel megszerezhetőnél még nagyobb lenne. PL:Tehát a rendszer a mostani szükséglet rendszerre épülne. Skilljeink legális módon fejleszthetőek. Ezeket tovább lehetne fejleszteni (értsd 100% fölé), továbbá újakat behozni, melyek, csak droggal fejleszthetőek. A szerek folyamatos szedése hozzájárulna ahhoz, hogy folyamatosan növeljük ezen skillek erősségét. A max szint elérése után a szer további szedése a szinten tartást segítené elő. Ezen adatok fentebb olvashatóak.
- max hp szint -
- tüdőkapacitás - futás
- tüdőkapacitás - úszás
- bevitt sebzés közelharccal - ököl
Addikció ésszerű felépítése
Habár az addikció egy, a hiteles szerepjáték szempontjából fontos dolog lenne, a magyar közösség nem áll rá készen. Ez az a dolog, amit az eddigiekkel ellentétben sokkal inkább butítani kellene. Magát az addikciót és az elvonási tüneteket be kell szüntetni, mivel a drog árak mellett hatalmas visszahúzó erő a drogok vásárlása terén. Meg kell cserélni a dolgokat. A drog könyv skillek csökkenése helyett a feltolt erőnléti/perk skilleknek kell csökkeni. Vagyis, ha megszakítod a drog fogyasztását, a perk skilljeid, melyeket korábban feltoltál, lassan visszaesnek az alap értékre.
A drogok do-ban történő leírásai maradhatnak, mindaddig még a szer aktív hatása él. Utána fölösleges. Ezen felül a mentők és rendőrök – de leginkább a mentők – lássák, hogy az adott karakternek milyen addikciói vannak.
A drogok do-ban történő leírásai maradhatnak, mindaddig még a szer aktív hatása él. Utána fölösleges. Ezen felül a mentők és rendőrök – de leginkább a mentők – lássák, hogy az adott karakternek milyen addikciói vannak.
Figyelem!
Ez nem egy teljesen kidolgozott és kész rendszer. Ez egy vázlat, ami gyakorlatilag a nullánál több. Megannyiszor jött már fel a dolog, hogy milyen szar a drogrendszer úgy, ahogy van. Alternatívák azonban mindeddig nem születtek. Most itt van egy. Szeretném megjegyezni, hogy:
- az ötlet a teljesség igénye nélkül született
- eltérhet a valóságtól, nem végeztem 100%-os kutatómunkát a fentebb említett drogok szakszerű és pontos elkészítéséről - az éjszakai gengszterek/tapasztalt irl drogosok kíméljenek! A cél, hogy jobb legyen a mostaninál.
- hiányosnak tűnhet pár ponton, de nem foglalkoztam pontos számok kitalálásával - tekintettel arra, hogy a mostani skill rendszer +/- sem vagyok tisztában - Legend, hogy írta meg stb.
Ez egy leegyszerűsített szösszenet, amit bonyolítani lehet - és lehet érdemes is - egyszerűsíteni azonban nem. Építő kritikákkal hajrá!