Drogrendszer- alternatíva kínálás. (erős vázlat)

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Demzsi

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:456
Lack Elek
Klód megengedte, hogy így formázzam. Köszi. - Ha esetleg vetted a fáradtságot és elolvastad, véleményedet kérlek az up illetve down voteal jelezd.

A drogrendszer újra dolgozása, élhetővé tétele.

Az egészséges drogmozgáshoz olyan rendszert kell kreálni, amiben a játékosok örömüket lelik. A jelenlegi drogok a szerveren csak és kizárólag anyagi javak gyarapítására szolgálnak, semmiféle mást nem adnak a szerverhez. Négy pontot kell teljesen újra gondolni:​

  • Drog NPC, terület rendszer
  • Drog típusai/készítése
  • A drogok által szerzett perkek, avagy pluszok a játékosok számára
  • Addikció ésszerű felépítése.


Drog NPC, területi rendszer

A jelenlegi rendszer alapjában elavult. Habár elegendő gürizéssel tud jó bevételeket nyújtani, a játékosokat mégsem ösztönzi a roleplayre. Jelenlegi formájában jelentős vagyonok beforgatása után, tömérdek mennyiségű drogot tudsz készíteni – mely, habár hosszútávon, de javábal visszahozza árát - itt mindenki döntse el maga, hogy időarányosan meg-e éri neki a güri. Mégis a roleplay érdekében ezt el kell engedni. A drog rendszert teljesen függetlenné kell tenni a területi rendszertől. Más aspektusokat kell előtérbe helyezni. A drog NPC-t pedig el kell felejteni. Habár el lett mondva sokszor, hogy utolsó lehetőségként van jelen a szerveren, valójában első lehetőség.​

Drog típusai/készítése

Itt két csoportot alapján kell őket besorolni. Gyártási körülmények, valamint drog erősség.
Gyártási körülmények szerint:
  • "növényi alapú" drogok – olyan szerek, melyek természetes úton teremnek
  • labor drogok – mindazon szintetikus szerek, melyek előállítása javarészt mesterségesen történik.
Drog erősség szerint:
  • gyenge drogok: fű, ecstasy. varázsgomba
  • erős drogok: heroin, crack, cocain, kristály.
Minden féle fajta típusú drogot RP-re alapozva és nem beleölt nyersanyag + pénz alapján kellene csinálni. Ettől független lennének időintervallumok, amikor a drog fejlődik. Így lehetne elkerülni a túl gyors termelést.
A drogok készítése természetesen alapanyagokat is igényelne, melyeket a játékosoknak be kell szerezni. Alapvetően NPC-s megoldás elképzelhető lenne, mely alkalomról-alkalomra megjelenik más-más kínálattal és árakkal. Így csempészve apró kihívást az alapanyagok beszerzésébe. De, hogy a játékosoknak lehetősége legyen beszerezni a dolgokat, lehetővé kell tenni, hogy a szerveren már jelenlévő búvárkodás, valamint horgászással is találjanak ilyen alapanyagokat – akár többet is, grammra/aktuális súlyra.
A készítési folyamatokban is meg kell adni a játékosoknak a személyi szabadságot: Hagyni kell, hogy az általuk gyártott drogokat úgy customizálják, ahogy nekik az tetszik. Többek között:​
  • A drog neve
  • Effekt választása a droghoz (HOME panelban az effect legyen kikapcsolható)
  • Prioritások beállítása. (erre később kitérek)
A készítési folyamat és a százalékok:
A folyamatos minőség változás érdekében az elkészített drog minősége 10% és 100% között lenne. Teljesen random, játékos által nem szabályozható módon. Minél magasabb a minősége a drognak (tízes értékekre kerekítve), annál többet ad a max szinthez, annál tovább késlelteti a következő adagot. (Ezt befolyásolja a prioritás is) Erre azért van szükség, hogy folyamatos rivalizálás legyen és elkerüljük a konstans tökéletes drogokat. Az árak is folyamatosan változnának, tekintettel arra, hogy a készített szerek minősége nem ugyan az.

Ettől független a drogos könyveket teljesen elfelejteni nem szükséges – könyvek használatával a hézag összehúzható 50% és 100% közöttire. Ez azt jelentené, hogy drogunk elkészítése minimum 50%-os minőséget jelentene totál kihúzott könyvek mellett.​

-itt ki kell találni, hogy mennyi legyen a max elérhető buff szint, a drogok %-ot figyelembe véve mennyit adjanak, valamint mennyivel késleltessék a következő adagot-

A készítés maga:

Növényi alapú drogok: A fű, valamint a gomba, esetleg kokain cserje először ugye megterem, itt figyelembe kellene venni a megfelelő öntözést és fényeket. Mind a két növénynek meglenne a maga igénye, melyekre odafigyelve növelhetjük a termés és a végeredmény sikerességét.​

-részletes kigondolást igényel: a termést elősegítő dolgok ára, beszerzése és hatása a végtermékre -os értékben (sávos felosztás jó kellékek 80%-100%)-
-emellett megoldást találni a kokain levél porrá alakítására/csak rp-

Szintetikus szerek: Szerintem az alapvető craftolásra alapuló rendszerrel nincsen probléma. Legyen meg a recept, melyet nem szükséges megtanulni, mivel a százalék alapú rendszer így is elég random. A fix recept kitöltése után – amint minden alapanyag megvan – a játékos számára legyen elérhető egy panel, ahol a fentebb említett szerkesztési dolgokat eléri:

Prioritások:
A szer készítésénél lehetőség van +1 dolog állítására, mely jelentősen befolyásolja az elkészített szert. Ha azt választja, hogy a szer:​
  • gyorsabban készüljön el: több pluszt fog adni hosszú távra, de hamarabb kell a függőség fenttartáshoz a következő adag​
  • lassabban készüljön el: kevesebb pluszt ad, ellenben a következő adag később esedékes, hogy a skillek fent maradjanak.​
-itt a balancolás nagyon fontos lesz, hogy a cucc mennyi idegig készül, és mennyi időt késleltet. Mindenképp átbeszélendő-

Ezek után a drog elkészül, a játékos pedig megtudja, hogy a szer, amit készített hány %-os lett.​

!!!A játékosoktól elvárt lenne a szerek elkészítésének folyamatos rpzése, a gépbe való alapanyag bedobálás helyett!!!

A drogok által szerzett perkek, avagy a pluszok játékosok számára.

A legjelentősebb különbség a mostani és ezen rendszer között, a perkek lennének. Átmeneti pluszok helyett a játékosok hosszútávú pluszokat szereznének, melyek kísérik őket mindaddig, még a szereket szedik. Teljesen új rendszert nem kellene írni, rá lehetne építeni a mostani erőnlét rendszerre. A drogok a következő buffokat biztosítanák a játékosoknak:​

  1. vérzés csökkentés
  2. csökkenti a közelharci beérkező sebzést
  3. növeli a játékos közelharci sebzését.
  4. megszünteti a vérzést, meggátolja a további vérzést
  5. hp töltés
Fontosnak tartom kiemelni, hogy ezek nem folyamatos perkek, csak egy bizonyos időintervallumban léteznének, a szer elfogyasztása után!

Tehát a rendszer a mostani szükséglet rendszerre épülne. Skilljeink legális módon fejleszthetőek. Ezeket tovább lehetne fejleszteni (értsd 100% fölé), továbbá újakat behozni, melyek, csak droggal fejleszthetőek. A szerek folyamatos szedése hozzájárulna ahhoz, hogy folyamatosan növeljük ezen skillek erősségét. A max szint elérése után a szer további szedése a szinten tartást segítené elő. Ezen adatok fentebb olvashatóak.
Ellenben a legális módon fejleszthető skillek megmaradnának, mindaddig, még a játékos aktívan szedi a szert. A 100-ra maxolható skillek 100 fölé emelkednének, az ütés által bevitt sebzés pedig emelkedne, az átlagtól/erőnléttel megszerezhetőnél még nagyobb lenne. PL:

  • max hp szint -
  • tüdőkapacitás - futás
  • tüdőkapacitás - úszás
  • bevitt sebzés közelharccal - ököl


Addikció ésszerű felépítése

Habár az addikció egy, a hiteles szerepjáték szempontjából fontos dolog lenne, a magyar közösség nem áll rá készen. Ez az a dolog, amit az eddigiekkel ellentétben sokkal inkább butítani kellene. Magát az addikciót és az elvonási tüneteket be kell szüntetni, mivel a drog árak mellett hatalmas visszahúzó erő a drogok vásárlása terén. Meg kell cserélni a dolgokat. A drog könyv skillek csökkenése helyett a feltolt erőnléti/perk skilleknek kell csökkeni. Vagyis, ha megszakítod a drog fogyasztását, a perk skilljeid, melyeket korábban feltoltál, lassan visszaesnek az alap értékre.

A drogok do-ban történő leírásai maradhatnak, mindaddig még a szer aktív hatása él. Utána fölösleges. Ezen felül a mentők és rendőrök – de leginkább a mentők – lássák, hogy az adott karakternek milyen addikciói vannak.​


Figyelem!

Ez nem egy teljesen kidolgozott és kész rendszer. Ez egy vázlat, ami gyakorlatilag a nullánál több. Megannyiszor jött már fel a dolog, hogy milyen szar a drogrendszer úgy, ahogy van. Alternatívák azonban mindeddig nem születtek. Most itt van egy. Szeretném megjegyezni, hogy:​

  1. az ötlet a teljesség igénye nélkül született
  2. eltérhet a valóságtól, nem végeztem 100%-os kutatómunkát a fentebb említett drogok szakszerű és pontos elkészítéséről - az éjszakai gengszterek/tapasztalt irl drogosok kíméljenek! A cél, hogy jobb legyen a mostaninál.
  3. hiányosnak tűnhet pár ponton, de nem foglalkoztam pontos számok kitalálásával - tekintettel arra, hogy a mostani skill rendszer +/- sem vagyok tisztában - Legend, hogy írta meg stb.

Ez egy leegyszerűsített szösszenet, amit bonyolítani lehet - és lehet érdemes is - egyszerűsíteni azonban nem. Építő kritikákkal hajrá!
 

Diablo

Pletykafészek
Játékos
Üzenetek:128
Gabriel Corryder
Nekem bejön az ölet, talàn mèg annyit tennèk hozzà, hogy esetleg növényi alapú drogokat lehetne termeszteni kültéren . Így kevesebb pénz belefordítással de nagyobb kockázattal. Ezzel akàr munkàt adva a park rangereknek.

+ szerintem megmaradhatna az npc végső elkeseredésnek de minimális összeg előállítási ár +10%
 
Utoljára szerkesztve:

fater

Fékezhetetlen
Adminisztrátor
Üzenetek:789
Maga az ötlet tetszetős, viszont egy két észrevétel.
- Könyvek nem kellenek, és inkább az alapanyagok minőségéből lehetne dolgozni, és az határozná meg az elkészítési időt, és a végtermék minőségét is.
- Perkek hogy még több embert bevonzon, olyan perkeket is lehetne beletenni, ha súly van a hátadon, ergo 100kg felett vam a terhed, akkor is tudj futni.
- Ha tárgy van a kezedben is tudj futni droghatás alatt.
- Valóban hasznos, meg nagy pluszt adna a növényeknek úgymond szükséglete lenne, de szerintem ezzel ki is ölnénk a rendszert, mivel több pénzbefektetést jelentene egy keringetőrendszer beszerelése, illetve uv lámpák megszerzése, mint a mkostani rendszer költségei.
-Legyen egy passzív hatása a drogoknak, míg a skillek el nem kezdenek romlani addig láthassa, de csak mentős, és ő is vérvétel után. Ergo ne a medic parancsba lergyen benne.
 

web11hoyer

Pletykafészek
Játékos
Üzenetek:122
Shaundra Hamilton
A mostani rendszer ha hozzászokik az ember, túl egyszerű, és sajnos egy olyan feelinget ad, mint anno volt a Farmerama játék. (Nem tudom, hogy most van-e nem is ez a lényeg). Átolvasva a tervezetet, érdekes dolgok sülhetnek ki, és RP-hez lenne kötve a dolog. A drogok minőségét tekintve szerintem szintén reális dolog ami ki lett fejtve, viszont ha rosszabb minőségű, akkor egy két olyan dolgot is okozzon, mint pl. való életben a rosszullétek, valamint a túlzott fogyasztásnál a túladagolás tünetei. Amit változtatnék rajta, az annyi, hogy ha a kész item elkészülne, ránézésre (Kurzort az itemre helyezve) ne lehessen megmondani, hogy jó minősége van-e a cuccnak, vagy épp egy pancsolt rossz minőségű szerről van-e szó. Ezek például a bizalmatlansági RP-ket is képesek fejleszteni a játékosok körében. Mindenképp ki kelljen próbálni, hogy jó-e a cucc, vagy sem, hiszen puding próbája az evés.

Az előállításnál például az egyéb fantázianevekre hallgató drogokat is szívesen látnám. Ha például a drogkészítési képességed meghaladja a maximum szintet, vagy nagyon közel van a maximum szinthez, akkor tudj készíteni saját gyártású drogot, ami olyan fantázia nevekre hallgatna, amit a játékos talál ki, így ha találnak nála valami szert, akkor csak ismeretlen gyógyszereket találnak nála, mindaddig, míg köztudatba nem kerülne az a drog, amit gyártott. Lifeinvadernek és a rendőrségnek is adnának ezek a köztudatba kerülések, hogy pl.: "Új partidrog jelent meg a piacon", stb.

Összességében támogatom a változást, és ebben a formában, ami tervezetet létrehoztál, szívesen kipróbálnám a rendszert.
Várom a további fejleményeket.
 

Demzsi

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:456
Lack Elek
de minimális összeg előállítási ár +10%
Jaja, adom.
- Könyvek nem kellenek, és inkább az alapanyagok minőségéből lehetne dolgozni, és az határozná meg az elkészítési időt, és a végtermék minőségét is.
Szerintem szükség van a könyvekre, és nem azért mert ad az rp-hez. Ez egy megalkuvó pont, mivel a könyv pp és vannak játékosok, akik azzal tolják ki a skilljeiket. Ez egy kis áldozat, amit meg kell hozni, hogy a nagyobb jó működhessen a szerveren. Az 50-100 közötti hézag még így is elég jó arány összességét nézve a dolgoknak.
- Perkek hogy még több embert bevonzon, olyan perkeket is lehetne beletenni, ha súly van a hátadon, ergo 100kg felett vam a terhed, akkor is tudj futni.
Persze, ezekre gondoltam én is pluszban. Hosszú lehet a lista, a fontosabbakat emeltem ki.
illetve uv lámpák megszerzése
Ez egy kór, nem kell egyból alap,-közép,-jó és pp-s rendszerekre gondolni. Ez a craftolgatós feljavítós cucc fölösleges ide.
-Legyen egy passzív hatása a drogoknak, míg a skillek el nem kezdenek romlani addig láthassa, de csak mentős, és ő is vérvétel után. Ergo ne a medic parancsba lergyen benne.
Ja, ez jó amúgy.

egy két olyan dolgot is okozzon, mint pl. való életben a rosszullétek, valamint a túlzott fogyasztásnál a túladagolás tünetei.
Ja, ez is jó ötlet.
Amit változtatnék rajta, az annyi, hogy ha a kész item elkészülne, ránézésre (Kurzort az itemre helyezve) ne lehessen megmondani, hogy jó minősége van-e a cuccnak, vagy épp egy pancsolt rossz minőségű szerről van-e szó. Ezek például a bizalmatlansági RP-ket is képesek fejleszteni a játékosok körében.
Értem mire gondolsz, viszont nem vagyok biztos benne, hogy ez a magyar közösségben megállná-e a helyét. Szerintem nem, és a bizalmatlanság miatt mindenki magának csinálná.

Az előállításnál például az egyéb fantázianevekre hallgató drogokat is szívesen látnám. Ha például a drogkészítési képességed meghaladja a maximum szintet, vagy nagyon közel van a maximum szinthez, akkor tudj készíteni saját gyártású drogot, ami olyan fantázia nevekre hallgatna, amit a játékos talál ki
Valamit félre értettél. Az egész rendszer lényege az lenne, hogy mindenki EGYÉNILEG KREATÍV drogot csináljon. Mindenki adhat neki nevet és bármit. Ehhez nem kell maxos skill.
 

Az Elisz

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:398
Yana Timurovna
Támogatom, ha már amúgy is nyitottam topicot hasonlóra, de azt is adnám, ha 1-2 drogot különböző "formában" lehetne előállítani.
Pl: Meth akár lehetne egy "Kategória", azt lehetne kristályos, por, vagy tabi formájában, bár erre talán az is elég, hogy a készítő el tudja nevezni, ami atom jó lenne.

Pluszként hozzáírnám, hogy a gombához írt automatikus DO rémes.. hasonlíthatna az LSD kiírásához, mert jelenleg jobban hajaz a szipuzásra, vagy szimpla mérgezésre... :'D

Ha már megehetőek a 'mérgező' gombák, gondolom én, ez lenne a varázsgomba, még ha nem is Psilocybe mexicana van odaírva pl.
Lehetőleg akkor már ne úgy autoDozza, mintha szimplán mérget ettem volna :D
 

ferisz

Újonc
Játékos
Üzenetek:10
Ronnie Yates
Hozzáadnám a következő kategóriát a szintetikus szerekhez:
-Valamely anabolikus szteroid (legegyszerűbb: tesztoszteron)
-> Gyártható illegálisan, laborban, vagy MD-s vényre vehető boltban garantált minőségű :)

Perk tekintetében talán egyértelmű, mire lenne jó - növelt erő
Használata RP-t adhatna az MD-nek is (TRT), elvonása pedig korlátozhatná a maximum erő, kitartás, és tüdőkapacitás készséget a játékosnál százalékos eséllyel (elvégre, nem mindenkinek áll vissza a saját termelése kúra(k) után)
Mind a természetes, mind a szintetikus eszközöknél lehetőséget biztosítanék arra, hogy a termelőhely "kiszagolható" legyen - markáns szaga van mind a kendernövénynek, mind a szintetikus szerek előállításához szükséges savaknak. Ezt természetesen a játékos el is fedhetné megfelelő egyéb eszközökkel (elszívók, aromák, stb..) - Kivitelezhető lenne a környékbeli autorp-vel (lásd: szórakozóhelyek környékén való megjelenés is autorp-t von magával).
 

TheWildCard

Fórum Császár
Játékos
Üzenetek:207
Shayla Norman
Én annyit tennék az ötlethez hozzá, hogy ugye vannak a drogkészítményes italok. Jelenleg nincs semmi hatása, az illető aki fogyasztja azt se tudja mi a szitu, csak pár órára rá kapja, hogy függő. Lehetne neki is egy olyan 10-15perc után effektusa. (Nyilván nem azonnal, hanem egy kis idő mulva, annak érdekében, hogy ne lehessen ki mgzni, hogy drogot fogyaszt egyben.)
 

Janiivok16

Lelkes Pötyögtető
Játékos
Üzenetek:79
Dex van den Berg
Én annyit tennék az ötlethez hozzá, hogy ugye vannak a drogkészítményes italok. Jelenleg nincs semmi hatása, az illető aki fogyasztja azt se tudja mi a szitu, csak pár órára rá kapja, hogy függő. Lehetne neki is egy olyan 10-15perc után effektusa. (Nyilván nem azonnal, hanem egy kis idő mulva, annak érdekében, hogy ne lehessen ki mgzni, hogy drogot fogyaszt egyben.)
Csak kokainnal működik, 1 italt érdemes az INV-ben tartani és úgy "belerakni" a kokót, nekem működni szokott ugyan úgy mint ital nélkül, van effekt és /do is.

Az ötlet meg szerintem önmagában jó lenne, támogatom!
 

Boxos

Veterán
Játékos
Üzenetek:248
Amunet Khalifa
Én még annyit hozzá tennék, hogy akár lehetne még craftoli herbált is, mint cigit.
Ez úgy nézne ki, hogy a boltban megvennék a doboz cigit, és ki lehetne venni belőle a szál cigiket, azt majd át alakitani sima dohányra, a herbál alapanyagait pedig gyógyszer tárban lehetne meg vásárolni és össze craftolni herbára dohányra amit be lehet tekerni cigi papírba. A drog függőség ugyan úgy megadná.

Plusz: Láttam, hogy van mák a szerveren, akár azt is lehetne még hasznosítani valamire, akár Morfium-ot lehetne gyártani belőle.
 
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó