Character Kill - Szabályzat módosítás

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Dorinna

Veterán
Very Important Person
Üzenetek:260
Pamela

qh62gjT.png

Szerverrel kapcsolatos ötletek

In Game Neved/Discord Neved

» DorinnaDori#7476 «

Ötleted leírása

»

Elég meredek téma, hiszen a szerver nagyrésze rengeteget CKzik, egy része pedig nyitás óta se CKzott.


Az ötlet azonban arról szólna, hogy ha valaki CKra adná a fejét, ez mivel járna?

Tisztelet a kivételnek, de a karakterek élete nem mindenkinél kap kellő fontosságot, pedig a szabályzatban is le van fektetve, hogy kötelezőek vagyunk életben maradni akarást RPzni és erre törekedni, mégis sokszor félvállról vesszük, dobáljuk a szeretett pixelhalmazunk életét.
Valaki azért, mert nem tetszik az orra, vagy nem tetszik az arca (bár akármikor igényelhet arcszerkesztést) inkább eltűnteti felszínről, bele sem gondolva a következményekre, vagy, hogy esélyt adjon szerencsétlennek az életbe maradásra. (Persze, elutazik)

Ez nem egy Character Lives Matter mozgalom, szimplán csak közös érdekünk, hogy mindenki a szerepének megfelelően játssza el a szálakat, a megfelelő pillanatban pedig féljen, sírjon, tomboljon, érezzen. Szerintem mindenkinek van tapasztalata érzéketlen, "terminátornak" mondott karakterekkel, amiknek a jelenléte borzasztóan illuzióromboló tud lenni, főleg ha közvetlenül kapcsolat áll fenn vele...

...vagy ha csak azt nézzük, hogy kialakítunk baráti szálakat, életed legjobb RPjében veszel részt pár napig, majd a másik fél leCKzza a karaktert, mondván megunta. Persze, erre is lehetőséget kell adni, hiszen mindenkinél az az első, hogy élvezze a játékot, azonban ilyen esetekben az emberek inkább kétszer gondolják meg, hogy "Milyen karaktert is akarok hozni? Milyen szokásai lesznek? Milyen családi háttere van? Milyen karriert épített fel?"

Az efféle, "unalom CK-k" szankciója lenne (ha nevezhetjük így), hogy minden CKnál (ide bele nem értve az arcmódosításokat) X százalék, vagy fix összeg levonásra kerülne...
... mielőtt még mindenki instant nyomna egy negatív értékelést, megosztanám a részleteket.


Viszont kivételek természetesen vannak, amikor nem kerülne levonásra pénz a számláról:
- HCRP lappal rendelkező karakterek - ők szabadon CKzhatnának,
- Karakterlappal rendelkező karakterek - vagy ez, vagy az alapon, ha nem is HCRP lenne a megkövetelt, hanem szimplán, hogy az emberek fektessék le a karakterek életét, személyiségét, vezesség érzéseiket, stb.,
- Vezetőség engedélye által kivételezett karakterek - mindig van ok IRL is a kivételekre, ahogy példa is rá,
- Frakcióba lépés általi CK-k - amikor a karaktered például MDből PDbe megy,
- Ha a gonosz illegál CK engedélyt kap a karakterre - egyértelmű, emiatt senki ne legyen hátrányba helyezve,
- Egyéb esetek, megbeszélés alapján.

Lehetséges, hogy kevesebb olyan CK lenne a szerveren, amik "unalomból" születnek. Lehetséges, hogy nagyobb hangsúlyt kapna minden karakter élete. Lehetséges, hogy több karaktert alakítanánk olyan szinten, hogy az majdnem megfeleljen egy HCRP-s karakternek. Lehetséges, hogy jobban jelen lenne a FearRP mindenki részéről. Lehetséges, hogy kétszer meggondolnák az emberek, hogy az illegállal ujjat húzzanak, vagy lehetséges, hogy kétszer meggondolná az ember, bűncselekmény elkövetésekor, hogy megéri-e az életfogytiglan tartó börtönbüntetést engedni... és még sorolhatnám...

A rendszer tartalmaz rengeteg kivételt, kiskaput, amiket pofon egyszerű kijátszani, de itt nem azon lenne a hangsúly, hogy büntessünk mindenkit, aki CK-zni szeretne.
Ha ez a rendszer jelen lenne, már annyit elérnénk, hogy legalább eszébe jusson pár embernek: "Basszus, nem akarom ezt a karaktert elveszíteni."
... vagy, hogy olyan döntést hozna a játékos, ami életben tarthatná szeretett, 600 napos pixelhalmazát.

«


Csatolmányok

» Válasz «

Egyéb megjegyzések

» Remélem, ha megköveznek az ötletért legalább plüss, puha kövek lesznek, amikkel dobálnak. «



 

Demzsi

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:456
Lack Elek
SA:MP-os időszakban úgy volt hogy csak a pénz 15% veszett el per CK, az még egész jó koncepció volt és így nem CK-tak nyakra-… az emberek, mert megbántottak valakit IC és ezért elutaznak Hawaiira 😅
SAMP-on amúgy sem volt akkora divat a CK. Erről lehet vitatkozni, de a SAMP volt a leginkább rp orientált GTA roleplay kliens, mivel ott voltak a legkorlátozottabbak a lehetőségek. A legtöbb sportkocsi ugyan annyit ment, nem voltak modok és tuningok szóval csak RPzni lehetett. MTA "hatalomátvétele" óta szerintem egyszerűen nem érdemes ezzel példálozni. Már a 15% is elég jó, de tolnám fentebb is. (Pedig az össz BSZ vagyonom nem haladja meg a 350k-t)
 

Dorinna

Veterán
Very Important Person
Üzenetek:260
Pamela
Azon kéne agyalni hogy jutalmazzuk a játékost ha a karakterét alakítja ne pedig büntessük a többieket akik megküzdöttek (vagy nem) a dolgaikért.
Lehet büntetésnek venni, de valójában nem az, mivel a közösséget szolgálja. Ha kevesebb lenne a CK, jobban meggondolnák az emberek, hogy mit tesznek a karakterekkel, lenne félelem bennük, hogy nagyot veszíthetnek az nem azért lenne jó, hogy kicsesszünk a többiekkel, hanem azért, mert kevésbé hoznak legyőzhetetlen karaktereket az emberek.

SAMP-on amúgy sem volt akkora divat a CK.
Ahol én kezdtem és ha meghaltál, odajött az admin, megkérdezte, hogy bugból haltál-e meg, ha nem, akkor rádvágott egy CK-t. Nem vont le semmit, de azért kellemetlen volt, de rögtön átgondolta mindenki, hogy mit is kezd a karakterével, érdekes, működött.
Egy másik szerveren pedig a vagyon 70%-át(azt hiszem) vették el, ha CKztál, akkor is, ha leCkztatták a karaktered.
Persze így is sokan inkább autókat vettek, hogy ne a vagyont vegyék el, de az is opció, ha megkérdezik, hogy mit akarnak megtartani...

Az világos, hogy mindenhol vannak kiskapuk és ezt is rengetegen kihasználnák, de legalább tennénk egy lépést előre ezen a téren. Már az is nyert ügy, ha emiatt a játékosok kicsit megtorpannak a CK előtt.
A százalékos megoldás talán a legigazságosabb, mert nem mindegy, hogy 100 ezernek, vagy 3 milliónak nézzük a 30%-át. Kezdésnek ez sem rossz.
 

iamandraas

Klaviatúra Gyilkos
Játékos
Üzenetek:102
elowen_breeze; rory_hughes
Tény, hogy rengeteg pénz van a szerveren, ami autó régen 300.000$-t ért, mára pedig 5-6.000.000$.
Itt nagyon sok ember IRL pénzt fektetett a szerverbe amiből gondolom senki sem szeretne "nullázást" látni csak azért, mert megunta a karakterét, vagy netán betegségben elhunyt.
Teljesen szürreálisnak gondolom, hogy autókat, meg ingatlanokat kellene elvenni a játékostól csak azért, hogy új karaktert hozzon és újabb dolgokat próbáljon ki a szerveren.
Sajnos nagyon sok ember nem vevő az RP-re, inkább csak el van és farmolgatja a pénzt.
Saját bőrömön tapasztaltam nem egyszer, hogy nekem jöttek, animba estem és (jobb esetben) egy sor RP után elment az illető.
Ha már ennyire a nagyon nagyra lett véve az egész, a karakter halála után mindig CK kellene, ha netán egy lövöldözésben meghal.
A százalékos megoldás talán a legigazságosabb, mert nem mindegy, hogy 100 ezernek, vagy 3 milliónak nézzük a 30%-át. Kezdésnek ez sem rossz.
A pénz elvételt valamilyen szinten megértem, hiszen a szerveren az igazi értéket az autók és az ingatlanok képzik.
De ez a nem mindegy, hogy 100 ezer dollárnak a 30%-a, vagy 20-30 millió dollárnak a 30%-a.


Másrészt pedig gondolom senki nem akar egy Jugulart és egy Richman házat elveszíteni, csak mert a PD CK-ra kényszerítette. ;)
 

Diló

Klaviatúra Gyilkos
Játékos
Üzenetek:90
Mark Damon
PD CK-ra kényszerítette. ;)
Ez a "PD CK-ra kenyszeritette" nekem nem allja meg a helyet. Eletfogytiglant is csak azoo kapnak altalaban akik egyaltalan nem mukodnek egyutt a rendorseggel, mert altalaban nincsen sok leverage-e egy rendornek az eletfogxtiglanon kivul, amit meg ugye mindenki leszar a mostani dzabalyozas miatt.
 

Taktikaiteknős

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:489
Akik ennyire erőltetik azt, hogy rengeteg dolgot veszíts a CK-val, azok átgondolják rendesen, hogy ez mit is jelent?
Teljes mértékben támogatom még mindig, hogy szigorúbb rendszer legyen, ne CKzgasson mindenki, de azért a ló túloldalára sem kéne átesni.
Ez csak egy játék, nem az a lényeg, hogy szivassuk az embereket, hanem, hogy élvezzék a szerveren töltött időt. Ha elveszítené a CK-kor a player a dolgai nagyrészét (legyen az kocsi, ház, pénz, akármi) akkor elég kevés ember maradna a szerveren, kb felérne azzal, hogy ha meghalsz, akkor kötelezően CKznod kell. Tök jó, hogy egyesek reggeltől estig cégeznek és van végtelen pénzük, de van akinek ez nem fekszik és ténylegesen megdolgozik azért, amivel rendelkezik. Arra akarjátok kényszeríteni a playereket, hogy veszítsék el kb mindenüket és, aki itt marad a szerveren az farmolja a pénzt 24/7, hogy legyen valami autója meg háza? Ez számomra elég radikális. Ezzel azt lehetne elérni, hogy alig maradjon játékos és, aki marad az vagy nincstelen és RPzik vagy farmol folyamatosan.
Továbbra is úgy gondolom, hogy csak a pénzveszteség járható út, tulajdonnak maradnia kéne.
 

Diló

Klaviatúra Gyilkos
Játékos
Üzenetek:90
Mark Damon
Arra akarjátok kényszeríteni a playereket, hogy veszítsék el kb mindenüket
Csak sajat nevemben beszelhetek, de egyertelmuen nem. En 20-30%ra gondolnek ami meg egy kibirhato veszteseg, megis elgondolkozik az ember, hogy megeri-e neki. Lesznek olyanok akiknek igen, biztos vagyok benne, de lesznek olyanok is akik elgondolkoznak, hogy a 2 heti CK mennyire eri meg neki.
 

iamandraas

Klaviatúra Gyilkos
Játékos
Üzenetek:102
elowen_breeze; rory_hughes
Ez a "PD CK-ra kenyszeritette" nekem nem allja meg a helyet. Eletfogytiglant is csak azoo kapnak altalaban akik egyaltalan nem mukodnek egyutt a rendorseggel, mert altalaban nincsen sok leverage-e egy rendornek az eletfogxtiglanon kivul, amit meg ugye mindenki leszar a mostani dzabalyozas miatt.
Teljesen IC ügy, hogy-hogyan viselkedsz a PD-vel szemben. Egy arrogáns, szemétláda karakter sosem fogja beadni a derekát.
 

Diló

Klaviatúra Gyilkos
Játékos
Üzenetek:90
Mark Damon
Teljesen IC ügy, hogy-hogyan viselkedsz a PD-vel szemben. Egy arrogáns, szemétláda karakter sosem fogja beadni a derekát.
Teljes mértékben egyetértek, de ahogy popek is írja az arrogáns szemétládának, akinek tökmindegy, hogy életfogytiglant kap-e vagy sem az már kicsit irreális.
Senkinek sem az a célja, most pl a PD-t nézve, hogy mindenkinek életfogytiglant osszon és CK-son. Nem arra fokuszálunk, hogy tönkretegyük mások játékát. De most őszintén megkérdezem: Mikor kihallgattam valakit és megfenyegettem életfogytiglannal (Mert mással igazából nem lehet, amivel rosszabbul járna), akkor leköpött az arcomra és kijelentette, hogy szeret börtönben csücsülni. Egy-egy ilyen set még elfogadható, de kb minden második ember imádott életfogytiglanozni, mert egyszerübb CK-ni, mint Rp-ni. Összefoglalva, maga az ötlet sem arra megy ki, hogy bárkinek rossz legyen, egyedül arra fokuszál, hogy a játékosok jobban az immerzióban maradjanak.
Ui.: Mindenre rá lehet végni, hogy IC ügy, mint én IC egy terminátor vagyok akit a golyó sem rémit meg. Ezeket sajnos valamilyen fokon szükséges szabályozni OOC, fontos a mértékletesség és, hogy ne essünk át aló túlsó oldalára, hogy mégis hogyan érjük el a "büntetés" bevezetését, hogy ne őrüljenek bele az emberek.
 

Az Elisz

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:398
Yana Timurovna
Nemtom, ez a PD-vel szembeni viselkedés egy érdekes ügy..
Jelenlegi karakterem egy már amerikában született, komolyabb családi hátterű, de kitagadott jány.
Lázadó szellemű, pyro, stb stb..
De ha félreállít a PDs, nem az az első dolga, hogy szájaljon a PDssel, vagy bemutogasson, vagy backfire-t durrogtasson random a pirosnál.
Mindennek megvan a maga helye és ideje. Képes lenne gyilkolni? Gond nélkül.
Szájalna ha elkapnák? Nem hinném, pedig nem épp egy gátlásos 16 éves kislány.
Azért azzal szembenézni, hogy elveszti a szabadságát, a szeretett autóit, vagy szeretteit nem láthatja, ott lebeg a fejében, amikor tesz valamit, s nagyon nem akarja, hogy elkapják azért, amit tett.

Én a CKra úgy gondolok, mint egy komplett új élőlényre.
Egy új életre. Új tulajdonokkal, teljesen más területen él, más kerületben és környezetben.
Lehet, hogy szinte egyedül vagyok vele, de Midori (Remus cabrio) és Yui, valamint minden az Izanami életéhez köthető dologtól megszabadulnék ott helyben, amint végzek a CKval, s addig "életben" sincs a következő karakterem, amíg a hozzá illő autót, lakóhelyet ki nem találtam.
Ergo alapjáraton megszabadulok tulajdonoktól ha a kövi karinak sose lenne hozzá köze, és CSAK ahhoz a karihoz szereztem be.
A CKnál a karaktered megszűnik, az előző életnek amit játszottál, annak annyi.
Sokan beslattyognak CK után (ha maradnak a frakiban) és kb úgy kezelik a környezetet, mint ahogy addig. Pedig már nem Jenny ment be, hanem Robert.

Értem, hogy azért nem a GTA:W de azért egy minimális ilyen RP-s cucclit lehetne tartani minden esetben.
A CKnál pedig ingatlant, vagy járműben tartott vagyont automatice nem vennék el, viszont cserébe akkor pénzt minimálisan igen.
Könyörgöm, jelentsen már valamit az a CK :D Hozzászólva a SAMPos megjegyzéshez, az évek alatt, amit 1 szerón töltöttem, 1 kezemen tudom megszámolni, hány karim is volt összesen..
 

An0nim

Aktív Forumozó
Játékos
Üzenetek:33
Sziasztok.
Véleményem szerint a ck időtartalmát 2 hónapra emelném. Két CK között minimum 1 hónapnak kellene eltelnie.
Aki egy hónap múlva szeretne CK-zni írhatna egy x karakteres kis karakter történetet amit az admin elbírálja.
A Ck-nál a pénzed X%-át vesztenéd el.
Lehet már ezzel is vissza esne a CK mennyisége.
Sokan írjátok hogy CK elött XY a pénzéből vesz kocsit , házat amit majd elad és újra lesz pénze.
Nos erre is lenne megoldás szerintem . CK vagyon kijátszása.
Adminoknak van lehetőségük figyelni a játékosokat. CK után X idő elteltével megnő a bankszámlája. Vissza lehet nézni (remélhetőleg ) hogy CK elött milyen vagyona volt stb.
Ha valaki ezen elbukik teljes bankszámla törlést is kaphat.

( nem spoiler hogy hú de jó volt de Hungaryn három hónap volt két CK között és minimum egy karakter történettel ami nem kapott soha elfogadott státuszt )
 

Az Elisz

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:398
Yana Timurovna
,,Adminoknak van lehetőségük figyelni a játékosokat. CK után X idő elteltével megnő a bankszámlája. Vissza lehet nézni (remélhetőleg ) hogy CK elött milyen vagyona volt stb.
Ha valaki ezen elbukik teljes bankszámla törlést is kaphat."

Ez még oké is lenne, de mint pl én is leírtam, amikor leCKzok, a karimra jellemző autókat legtöbb esetben amint tudom, pénzzé teszem, hogy lecseréljem őket az új karira jobban jellemző brümbrümre.
Így egyértelműen hirtelen növekedést mutathat a számlám, majd utána egy enyhébb csökkenést.

Aki egy hónap múlva szeretne CK-zni írhatna egy x karakteres kis karakter történetet amit az admin elbírálja.

Sure, igazából minden CKnál íratnék egy nagyon rövidke összefoglalót, ahhoz a részhez csatolva,hogy "mi a terved az új karakterrel" :D
Hisz elméletileg 1 RP szerón vagyunk, így ha pl teljesen ugyanaz a terv, mint az előzővel, akkor az a CK pont az a kategória, amivel az is lehet, hogy MDC törlést akar csak, vagy megunta a kinézetét.. Én speciel pont ezért töltök el bő fél- egy órákat a szerkesztőben, hogy ezt kiküszöböljem :'D Ha pedig IG nem olyan ,amilyennek akartam, az admint megkérem, hogy dobjon vissza, mert nem lett elég ferde a nózim..
(mind tudjuk, hogy mennyivel másként néz ki iG, mint a szerkesztőben, néha borzalmas a különbség és valahogy az égett arcok se jönnek ki eléggé)
Szerintem az adminok elég megértőek ahhoz, hogy még ott helyben visszadobjanak javítani. Ha csak kinézet miatt cserélgetem a karijaimat, én még nagyobb % pénzvesztést is elfogadnék, mert gáz imo :D
 

W3X

Pletykafészek
Játékos
Üzenetek:120
Pok Ember
Sokan írjátok hogy CK elött XY a pénzéből vesz kocsit , házat amit majd elad és újra lesz pénze.
Nos erre is lenne megoldás szerintem . CK vagyon kijátszása.

Szerintem egy egyszerű monitoring scriptet kellene írni, ami figyelembe veszi a járműveket, ingatlanokat és a bankszámlát is. A birtokolt járművek kereskedési árát és a benne megtalálható $-os extrákat összegezné és az UCP felületen egy táblázatba gyűjtené, az ingatlanokat pedig az interion típus (egyedi interior esetén méret) szerint sorolná be, végül ez is a táblázatba épülne be egy plusz sorként.

A legalsó sorban összegezné az ingóságok értékét és a bankszámlán/bankszámlákon található pénzt is.

Ezek után már csak be kell sorolni kategóriák szerint, hogy a 100.000$-os vagyonnal rendelkező 4-es szintű játékos ne ugyan annyit fizessen, mint egy 2.000.000$-os vagyonnal rendelkező 40+ szintű. Valahogy így képzeltem el:
Kategória 1 (0$-200.000$):20%
Kategória 2 (200.000$-700.000$):25%
Kategória 2 (700.000$+):30%

Biztos vagyok benne, hogy ezzel a megoldással rengeteg időt spórolnánk meg az adminoknak is, hiszen pillanatok alatt hozzá lehet kötni, egy meglévő parancshoz és automatizálva még számolgatni sem kell. Nam adna pontos értéket, hiszen az ingatlanok helyét és a járművekben megtalálható PP tuningok mellett átsiklik, de véleményem szerint a fent leírt ökölszabályokkal is jól funkcionálna.
 

Laca

Fékezhetetlen
Vezetőségi tag
Head of Staff
Üzenetek:6,556
-
Head of Staff hozzászólás
Sziasztok!

Több ízben egyeztettünk a témáról a vezetőségen belül, viszont arra a döntésre jutottunk a vagyonvesztést illetően, hogy nem tervezzük bevezetni azt, hogy X százaléktól elessenek a játékosok. Azért nem, mert úgy gondoljuk, hogy nem ettől a "szankciótól" lesz kevesebb CK kérelem.

Amiket viszont bevezetünk azok az alábbiak:
- 2 hétről 1 hónapra emeljük a CK-k közötti időtartamot
- a visszahozni kívánt karakterek időtartamát 1 hónapról 2 hónapra növeljük
- a karakterszerkesztési minta átdolgozásra került, így a "meguntam" stb. kérelmek elutasításra kerülnek, ha nincsenek részletesen kifejtve a pontok
- a visszahozni kívánt karakterekkel kapcsolatban szigorúbban mérlegelünk
 
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó