Választások és törvényalkotás

Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Dani

Fékezhetetlen
Játékos
Üzenetek:490
one.png

Politika rendszer



A politikai rendszerünk az egyik legösszetettebb systemünk. Ha kíváncsi vagy minden részletére, akkor itt találsz egy nagyon részletes leírást.  ;D
Először is szeretnénk leszögezni, hogy az izgalmasabb játékmenet érdekében nem tökéletesen lemásoltuk a valós amerikai politikai rendszert, helyette igyekeztünk mindenki számára is könnyen érthetővé és könnyen elérhetővé tenni. :) A legelején szeretnénk tisztázni: az átlag GOV dolgozót ez a rendszer nem befolyásolja.

I. Pozíciók

A Government of San Andreasnál 2 fajta választott pozíció van:
-A kormányzó
-A képviselő(k)

Az összes többi pozícióba kinevezés alapján lehet kerülni, azaz az aktuális leader nevezi ki a játékost. Ha te nem kormányzó, vagy képviselő szeretnél lenni, hanem például irodai munkás, akkor ugyanúgy tudsz csatlakozni az önkormányzathoz anélkül, hogy meg kellene választani Téged, mint bármelyik más frakció esetében.

Kormányzó
A kormányzó a Government of San Andreas leadere. Őt a játékosok választják közvetlen szavazással. Lehetősége van törvényjavaslatot, vagy módosítást benyújtani, javaslatokról szavazni és elnökölni az üléseken, vitákon. A kormányzó kinevezheti, vagy le is válthatja a nem képviselő pozíciókat elfoglalt tagokat. A választott képviselőket a kormányzó sem tudja leváltani, nem nyúlhat hozzájuk.

Képviselő
A képviselőkből maximálisan 6 darab lehet. A megválasztásuk pontos menetét lentebb olvashatod, de ők is közvetlen választás által kerülnek be. Lehetőségük van törvényjavaslatok benyújtására, azok megvitatására és megszavazására is. Minden képviselő 1 szavazattal bír, de nem kötelező szavaznia az adott kérdésben, lehetősége van tartózkodnia is. Javasoljuk, de nem kötelező a képviselőknek "tárca" kiosztása. Ilyen lehet pl.:
Belügy tárca ~ Állami szervezetek (LSPD, LSFD, stb.) felügyelete és képviselése;
Pénzügy tárca ~ Az állami kincstár felügyelete és új lakossági programok létrehozása;
stb.

II. Párt alapítás

Pártot a városházán lehet alapítani. A párt alapításának díja 50.000$ és mindig csak 1 ciklusra szól. Az alapítás további feltétele még a 4-es szint megléte. Ez elég, ha csak az alapítónál van meg. A létrehozáshoz nem kötelező Government tagnak lenni, illegális/legális frakcióban lévő, vagy civil is alapíthat pártot. Ugyanakkor fontos, hogy egy ember egyszerre egy darab frakcióban lehet, így ha kormányzó, vagy képviselő lettél (azaz meg is választottak) automatikusan berak a rendszer a Government of San Andreasba.
A pártunknak kötelező egy nevet és egy legalább 100 karakteres leírást megadni. Megkérnénk Titeket, hogy valós, valóst mémelő, vagy valós pártra feltűnően hasonló pártot ne alapítsatok. :) A leírás szólhat a terveinkről, a célokról, vagy akár egy általános bemutatása is lehet a párt történelmének, ha az elég régre nyúlik vissza. Ez látszódik majd a szavazólapon is, így fontos, hogy jó benyomást keltsünk a szavazókra!
unknown.png

Ha ezzel készen vagyunk, megadhatjuk a párt hovatartozását. Kettő dolgot választhatunk ki: a politikai és a gazdasági irányt. Figyelj arra, hogy a pártod politikai- és gazdasági hovatartozását nem tudod a későbbiekben módosítani! Ha mégis elrontottad, akkor sincsen gond, mivel ennek kihatása a választás további menetére nincsen, ez a választókat segíti.
Ha esetleg nem vagy biztos ezeknek a fogalmaknak a jelentésével, vagy felfrissítenéd a tudásodat, a spoileres részben egy rövid, egyszerűsített leírást találhatsz. :)
A politikai jobb- és baloldal a konzervatizmust és a liberalizmust helyezi egymással szemben. Utóbbi inkább az egyén szabadságjogait, előbbi inkább a rendet és tradíciókat képviseli.
A gazdasági jobb- és baloldal teljesen független a politikaitól. Könnyen előfordulhat, hogy politikailag valaki az egyik oldalon, míg gazdaságilag teljesen ellentétes oldalon találja magát. Ha gazdasági szempontból választjuk szét a két irányt, akkor a bal a vagyon újraosztását és az állam piacon történő aktív szerepvállalását képviseli. Ezzel szemben a jobb a szabad piacot támogatja (azaz a kormányzat ne legyen piaci szereplő és ne szóljon bele a piac működésébe). Általánosságban elmondható, hogy a gazdasági baloldal magas adókat és magas állami költekezést, míg a jobboldal az alacsony adókat és alacsony állami költekezést támogatja.
unknown.png

Ha sikerült döntened, akkor lehetőséged van egy pártlogó feltöltésére is. Ez nem kötelező, de a szavazólapon ez meg fog jelenni. A példa kedvéért most az amerikai Republikánus Párt logóját használjuk, ugyanakkor szintén megkérnénk Titeket, hogy valós párt logóját ne alkalmazzátok. :)

Ha mindennel elégedettek vagyunk bejelenthetjük az új pártunkat! Ilyenkor a Discord szerverünkön a bot a #választások csatornán egyből küld egy üzenetet, ahol látható a párt neve és logója, az elnök neve és a rövid leírás is.
unknown.png

Ha ez megtörtént a HOME (régebben INSERT) menüben megtalálható egy új fül, aminek a neve a pártnév lesz.
unknown.png
Ha nem egyedül szeretnél indulni, akkor érdemes tagokat felvenni. A kormány 7 főből áll (1 kormányzó, 6 képviselő), így nem érdemes 6-nál több embert felvenni a pártba.

A tagok mindig a képviselőjelöltek lesznek, a párt alapítója mindig a kormányzójelölt! Ha a pártelnök nem nyerte meg a kormányzói pozíciót abban a ciklusban nem lesz képviselő sem!

Pártelnöknek lenni a legkockázatosabb, de cserébe a legjobban kifizetődő -ha sikerül nyerni a választást-.  ;D.

Ha esetleg módosítani szeretnénk a pártunk leírásán, vagy később szeretnénk logót feltölteni, erre is lehetőségünk van az "adminisztráció" fülön belül.
unknown.png
Ha mindennel meg vagyunk elégedve, akkor már csak azért kell izgulnunk, hogy megválasszanak minket.  ;D

III. Szavazás
Választások jelenleg havonta történnek. A szavazás napján a Városházán megjelenik egy NPC. A vele való beszélgetés (E) során leadhatjuk a voksunkat az általunk szimpatikusnak vélt párt kormányzójelöltjére és külön a képviselőjelöltre is. Nem muszáj, hogy a két személy ugyanabból a pártból származzon. Könnyen lehet, hogy az általunk támogatott kormányzót az egyik, míg az általunk támogatott képviselőt egy teljesen másik párt indít.

unknown.png

Illetve a szavazás kezdetéről a Discordon is kapunk értesítést.
unknown.png

Ha lement a szavazás, a következő dolgok történnek:
-A régi kormányzót a rendszer kirúgja a frakcióból;
-A régi képviselőktől a rendszer elveszi a speciális "képviselői" jogosultságokat, de a frakcióban maradnak;
-Az új kormányzót és képviselőket a rendszer kirúgja a régi frakciójából (ha volt neki);
-Az új kormányzót automatikusan leader pozícióba teszi fel;
-Az új képviselőket a rendszer automatikusan a 2. legmagasabb pozícióra teszi és hozzájuk rendel egy speciális "képviselői" jogkört;
-Az átlag dolgozók nem kerülnek eltávolításra.

IV. Bekerülési rendszer

A legbonyolultabb rész az, hogy kik és milyen arányban kerülnek be a frakcióba. Ahhoz, hogy ezt megértsük a következő dolgokat kihangsúlyozzuk:
-Minden ember kettő szavazatot adhat le: külön egyet az általa választott kormányzójelöltre és külön egyet az általa választott képviselőjelöltre;
-Maximum 7 ember kerül be a frakcióba: 1 kormányzó és 6 képviselő. Ennél kevesebb csak akkor kerül be, ha nincs elég induló.
-A szavazás 24 óráig tart;
-Érdemes minél hamarabb létrehozni a pártunkat;
-A kormányzóválasztásban érkezett szavazatok megoszlása szerinti arányban kerülnek be a képviselők.


Kormányzóválasztás
A kormányzóválasztás a teljes rendszer legegyszerűbb része. A legtöbb szavazatot kapott jelölt lesz a kormányzó. Ugyanakkor fontos, hogy a többi indulóra leadott szavazatnak is van értelme, mivel ezek alapján oszlanak meg a bekerült képviselők. Erről a képviselőválasztás részben olvashatsz részletesen.
Ha holtverseny van, az kapja a kormányzói pozíciót, aki előbb jelentette be a pártot az adott ciklusban!

Képviselőválasztás
A teljes rendszer legbonyolultabb része. ;D Fontos, hogy nincsen független képviselő. A bekerülő képviselőket két dolog befolyásolja:
-A rájuk kapott szavazatok mennyisége
-A pártjuk által indított kormányzójelöltre leadott szavazatok mennyisége.

Fordítsuk meg a sorrendet és kezdjük a pártjuk által indított kormányzójelöltre leadott szavazatok mennyisége résszel. Ez azt fogja megmutatni, hogy a 6 darab képviselői hely hogyan oszlik meg. Ez azt jelenti, hogy a kormányzókra leadott szavazatok arányaiban oszlik szét a 6 hely.
Az egyszerűség kedvéért vegyünk egy példát:
3 kormányzójelölt van, különböző pártoktól: Andrew, Bob és Camille. A kapott szavazatok aránya a következő:
Andrew - 50 szavazat
Bob - 30 szavazat
Camille - 20 szavazat
Összesen tehát 100 szavazat érkezett. Andrew lesz a kormányzó, Bob és Camille ebben a ciklusban kiesett teljesen. A kapott szavazatok megoszlása:
Andrew - 50%
Bob - 30%
Camille - 20%
A 6 hely ez alapján fog szétoszlani. Andrew tehát megkapta a kormányzói széket és a 6 képviselői hely 50%-át, azaz 3 helyet. Bob nem lesz semmi, de a 6 képviselő hely 30%-át (1,8 hely = ~2 hely) kapja meg. Camille szintén kiesett, de a 6 képviselői hely 20%-át (1,2 hely = ~1 hely) kapja meg.

A helyek szét vannak tehát arányosan osztva. A következő kérdés az, hogy ezeket melyik képviselőjelöltek kapják meg? Itt számít a képviselőjelöltként kapott szavazatok száma. A rendszer először veszi csak azokat a jelölteket akik Andrew pártjában vannak és megkeresi a 3 legtöbb szavazatot kapott jelöltet. Őnekik kioszt 1-1-1 széket. Ezután veszi azokat akik Bob pártjában indultak és megkeresi a 2 legtöbb szavazatot kapott jelöltet. Őnekik is kioszt 1-1 helyet. Végül Camille pártjából megkeresi a legtöbb szavazatot kapott jelöltet és őt is berakja a frakcióba.

Röviden:
-A rendszer megnézi, hogy a kormányzójelöltek mennyi szavazatot kaptak
-Azok alapján a pártok között szétosztja a helyeket
-Kiválasztja a pártokon belül az X legtöbb szavazatot kapott játékost és őket teszi be képviselőnek.

A nehezén túl vagyunk!  ;D  ;D

V. Törvénykezés

A legizgalmasabb részhez jutottunk el. ;D
Miután sikerült a lakosokat lefizetni, a vetélytársakat megzsarolni és a frakcióvezetőket megfélemlíteni, már be is kerültél a törvényalkotás csodálatos világába. Természetesen megteheted azt, hogy csak lógatod a lábadat, a vitákra nem jársz el és minden szavazásnál tartózkodsz, de akkor látszik, hogy kezdő politikus vagy. A profik aktívan tesznek is azért, hogy minden lakosnak rossz legyen!

/laws
Ez az általános panel. Itt láthatod a havi bevételeket és kiadásokat szétbontva típus szerint, adhatsz be törvényjavaslatokat és módosításokat, valamint itt szavazhatsz a törvényekről.

unknown.png
unknown.png

Havi költségvetés
Legelső dolog a havi költségvetés kialakítása. A panel megnyitásához a /laws parancsot használhatod és ki kell választani a "Költségvetés" részt. Itt beállíthatod, hogy minden legális frakció az adott hónapra mekkora támogatást kapjon. FONTOS! Ezt havonta csak 1-szer lehet elfogadni, tehát ha az adott hónapra túl kevés támogatást szavaztatok meg, akkor (nem véglegesen, de) igen nagy problémát okoztatok. Ha a költségvetés elfogadásra került a megszavazott összegek azonnal átutalásra kerülnek a frakciók kasszájába.
Minden további frakciótámogatás 500.000$-ba kerül a Governmentnek. Ez fix összeg.
unknown.png
unknown.png

Törvények
Ha törvényt szeretnél alkotni, vagy módosítást szeretnél benyújtani, azt a /laws paranccsal teheted meg.
Minden benyújtott javaslat három fázison esik át:
-A benyújtás napján csak megjelenik, hogy valaki új javaslattal állt elő;
-A következő nap 00:01-től 23:59-ig nem lehet a javaslatra szavazni, de kötelező megvitatni In-Game;
-A harmadik nap 00:01-től 23:59-ig lehet szavazni.

A következő fajta törvényekről lehet dönteni:
unknown.png

Egyéb törvények
Lehetőség van olyan törvény létrehozására, ami alapból a listában nem szerepel. Ilyenkor a törvény nevét és a szavazati opciókat pontosan kell megadni. Fontos, hogy maximum 4 darab szavazati lehetőség lehet.
unknown.png

Futó törvényjavaslatok
Ebbe azok a javaslatok kerülnek, amik még nincsenek sem elfogadva, sem elutasítva. Azaz vagy szavazás alatt vannak, vagy megbeszélés alatt vannak, vagy ezek előtt az "előkészítési" fázisban vannak. Az előkészítési fázis az a szakasz, amikor még csak látszódik, hogy benyújtásra került 1 javaslat, de se megbeszélés, se szavazás alatt nem áll.
unknown.png

Alapmunkák fizetése
Lehetőség van az alapmunkák fizetésének növelésére és csökkentésére is. Ez egy -20%-tól +20%-ig terjedő skálán állítható. A mutató minden munkára érvényes, tehát nem külön-külön állítható a fizetés. A fizetések a GOV kasszájából mennek ki 100%-ban, tehát alaposan meg kell gondolni, hogy mikor indokolt egy kis bónusz. :D
unknown.png



Reméljük, hogy tetszik a rendszerünk és élvezettel fogjátok használni!  ;D
 
Állapot
A témához nem lehet hozzászólni, mert le van zárva.

Kinézet személyre szabása

Top Alsó