Szia!
Több gondom is van ezzel/ezekkel az új rendszerekkel. Remélem mindent teljesen eltudok magyarázni az én szemszögemből, amire gondoltam. Hosszú regény lett, bocsi.
A büntetési rendszert teljesen átgondolva, elengedném a ticket - pénzbeli büntetéseket.
Szerintem ez lenne a legnagyobb gond. A ticket így sem sok, nem egyszer a minimumot adjuk, vagy csak elengedjük a személyt. Konkrétan így csak a jail maradna büntetésként. (láttam az alattalévőket, mindjárt reagálok rájuk)
A visszaeső karaktereknek ezen felül 120 - 240 - 360 perc összesen IC letöltött büntetés után (a rendszerben megszabott büntetési idők arányosításával és hibapontjaik összegzésével) fegyházba kerülne. Ami a szememben azt takarná, hogy a PD CK-zza az adott karaktert és azt pár IRL hét leforgása után lehetne csak visszahozni, illetve a második ilyen alkalommal életfogytiglant kapna a karakter és nem lehetne visszahozni. Fontos lenne a szememben, hogy a karakter megszerzett büntetési egy adott idő után "elévüljenek" és pl. a 30 napja történt büntetések ne kerüljenek bele az összegzésbe, amik fegyházba juttatják a karaktert.
Ezt egyesével bontanám ki először. Egyébként volt már ilyen kezdeményezés még régebben, de nem véletlenül az egész illegál leszavazta.
A visszaeső karaktereknek ezen felül 120 - 240 - 360 perc összesen IC letöltött büntetés után (a rendszerben megszabott büntetési idők arányosításával és hibapontjaik összegzésével) fegyházba kerülne.
Ezzel az a legnagyobb gond, hogy konkrétan te AFK-olni küldöd el a játékosokat. Ez egyáltalán nem segíti elő sem az RP-t, se semmit. (tekintve, hogy börtönRP sem lenne) A második nagy gond ezzel, hogy megszűnne az RP közösségben kialakult jogrend, amivel megmagyarázzák azt, miért nem kell minden rendőrgyilkosság után CKznia bárkinek. De amit legelőször írtam, ezzel kvázi RP-től elzársz egy olyan réteget, akik alapból is egy lövöldözés után 30 percet kórházban töltenek és 20-50 perc periódus között meg kihallgatás még utána, ÉS mindezek után még kapnak pár perc jailt. Ez szerintem egy nagyon rossz út lenne. Az illegál kvázi nem illegálkodna többet, a PD meg csak gyorshajtókat büntetNE, de az előbbi ticketes ötleted alapján nem lehetne (majd jön a hibapontos rész is)
A büntetett személyek (kisebb szabálysértések esetén) hibapontokat, komoly bűncselekmények esetén pedig zárkát kaphatnának, a bírságokat figyelmen kívül hagyva.
Hogy lesz valaki büntetett személy szabálysértés miatt? Ha nem ticketelheted meg, akkor a tisztalapos embereket félreállítod és nem adsz nekik hibapontot mert nekik az az első kihágásuk. A másik, ha viszont csak a hibapont maradna az teljesen demotiváló. Ez azért nem kell annyira SRP legyen, hogy komolyan mindenki 60-al menjen. Senki nem akar 60-70-el menni. Aztán ismét csak macerás lenne utána új jogsi, stb... Ráadásul a szerón nincsen kialakított tömegközlekedés, tehát jogosítvány nélkül konkrétan főbe lőheti magát az ember, jobbik esetben bicikli, rosszabb esetben DayZ futó szimulátor. (bár legalább az állóképessége maxon lenne mindenkinek)
Ami a szememben azt takarná, hogy a PD CK-zza az adott karaktert és azt pár IRL hét leforgása után lehetne csak visszahozni, illetve a második ilyen alkalommal életfogytiglant kapna a karakter és nem lehetne visszahozni.
Ez volt az egyik alapja, hogy nem lett elfogadva az ötlet amikor ez felmerült. Több 10ezer órás karakterek vannak kidolgozva. Mindenki a saját karaktereit alakítja, aminek jelentős részét (karakterlap, élményképek, kapcsolatok, személyiség kialakítása) mind OOC időt és energiát vesznek igénybe. Az történne ezekután, hogy ha valakit ilyen módon leCKznak, akkor hoz egy másik karaktert ugyanolyan személyiségjegyekkel. Így is van forceCK, ha nagyon nagy előkészülete van, stb... De egy ilyen fegyvert adni a PD kezébe, vagy igazából bárki kezébe, hogy ő mert megölt egy másik playert rálehessen akasztani egy CK-t, anélkül, hogy a másik ember ezt szeretné az teljesen indokolatlan és radikális döntés. Mindenki úgy alakítja a karakterét ahogy szeretné és belefér az RP keretei közé, senki nem akarja, hogy a storyja közepén elvágja egy másik player azt amit szeretne felépíteni, ez bosszantó lenne, nem egy jó csavar. (ráadásul rettentő egyszerű vele visszaélni, és vissza is élne az a fraki, aki ilyet kap, függetlenül a frakciótól)
Fontos lenne a szememben, hogy a karakter megszerzett büntetési egy adott idő után "elévüljenek" és pl. a 30 napja történt büntetések ne kerüljenek bele az összegzésbe, amik fegyházba juttatják a karaktert.
Ez szerintem teljesen nonRP-s. Nem véletlenül van az a szabály, hogy pl illegálból nem mehetsz rendvédelmibe, vagy MD/FD-be, csak CK-val. Ha valaki egy bűnöző akkor ne akarjon 30 nap múlva PD-be jelentkezni ugyanazon karakterrel, mert összetalálkozik azokkal akik pl lecsukták vagy egyéb bűncselekmény miatt kihallgatták, vagy nyomozati akta van róluk. Esetleg mondjuk drogos, és ennek ellenére sem kéne MD-be vagy FD-be bepakolni ahol komoly gyógyszerek vannak.
Az előző pont eredményezné, hogy a játékosok nyomon szeretnék követni, hogy hány letöltött percnél járnak, erre az önkormányzat állíthatnak ki "erkölcsi bizonyítványt", ami egy tiszta karakternek egyszerűbb felvételt jelenthet bárhova, egy büntetett karakternek, pedig mutatná, hogy hogyan áll a státusza - mennyi büntetése volt az elmúlt 30 napban.
Ezzel az a gond, hogy nálad lesz megint egy 100. irat, és még a 400. adat amit felkel vinnie feleslegesen egy adatbázisba a felvételiztetőnek. Ezekmellett ez nagyon "magyaros" gondolkodás, semmi szükség ilyen rendszerre mert az MDC-ben bármit visszalehet nézni dátummal, mindennel ellátva.
A civil játékos, aki most állt neki építeni a karakterét, könnyebb szívvel áll neki az illegálnak, hisz nem kell a ticketektől farmolnia, hisz az egy 2-5. szintű játékosnak csak plusz grinde-ot jelent.
Ha valaki kezdő, akkor nem fog egyből illegálozni, ha pedig igen, akkor kezdő lesz a feje fölött, amire senki nem ticketel. Több dolgot is befolyásol és értelmetlenné tesz, ha ezt a rendszert kivennénk. Így kvázi csak bűncselekmények lennének a szerveren, hiszen máshogy nem lehet büntetést kiszabni. Illetve aki építi a karakterét, az menjen el ismerkedni, RPzni az illegállal, mire egy jó karaktert felépít már lesz vagyona. Ehhez mérten a bírságok ha kap is valaki, akkor is elenyésző az alapmunkákhoz, vagy a scriptes rablásokhoz képest (max 50k ami egyáltalán nem jellemző, hogy adogatnánk).
Lehetőséget ad az illegális karaktereknek az RP-s távozáshoz, akár CK-hoz, nem muszáj "elutaznia, vagy meghalnia", még szóbeszédek is terjenghetnek a karakterről, hogy jelenleg is a rácsok közt van.
Ezt a játékosok szabják meg. Nem korlátozza semmi, hogy úgy CK-zz, hogy életfogytot kap a karaktered, vagy több évet. Ezt az emberek maguknak RPzik úgy, hogy "ez a két pólus van". Ráadásul ha mondjuk felmész a PD-hez, és megkérdezed őket, hogy van-e kedvük egy olyan befejező RP-hez, hogy pl a haverjaid előtt visznek el a rendőrök és az a CK, hogy elszállítanak a vidéki fegyházba, abban is biztos vagyok benne, hogy fogsz találni partnert, 100%. (ahogy bárki)
Végszóként csak annyit fűznék hozzá, hogy van sok fantázia az ötletekben amiket felírtál, de SZERINTEM ez túl sok rendszert érintene, az egész RP közösségnek hirtelen átkéne állnia olyan dolgokra amik feleslegesek, ezeket a rendszereket sokkal jobban bővíteni kéne. Illetve olyan szinten szól bele egy RP-be, hogy nem tudnád rendesen leRPzni az eseményt sem. Én is egyébként a leszarom a pénzt teambe tartozom, de ettől még sok fajta ember van, eltérő ambíciókkal, eltérő karaktermotivációkkal, vagy az OOC személye tér el ettől teljesen. Szerintem ezzel nincs is baj, ne pont ezeken változtassunk, sok minden amit olvastam sajnos elvenne az RPből inkább, sem mint hozzáadna.